סמן V וריטס והמשלוח בדרך

דלתא: הפסד של 534 מיליון דולר ברבעון הראשון

דלתא: הפסד של 534 מיליון דולר ברבעון הראשון

חברת דלתא איירליינס הציגה הפסד רבעוני ראשון מזה שנת 2014, וזאת לאור משבר הקורונה שהיכה בביקוש לטיסות נוסעים ברחבי העולם. החברה תקבל סיוע של 5.4 מיליארד דולר במסגרת חוק CARES
23.04.20 / 20:34
דלתא: הפסד של 534 מיליון דולר ברבעון הראשון
23.04.20
דלתא: הפסד של 534 מיליון דולר ברבעון הראשון

חברת התעופה שבסיסה באטלנטה רשמה הפסד נקי של 534 מיליון דולר מסך ההכנסות של 8.6 מיליארד דולר ברבעון הראשון של השנה אשר ירדו ב-18% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. על פי פרסומי החברה, היא צופה כי ההכנסות לרבעון השני יירדו בכ-90% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, וכי הוא יהיה החלש ביותר בכל 2020.

דלתא היא חברת התעופה האמריקאית הראשונה שדיווחה על תוצאות הרבעון במרץ, כשהיא מציבה את הבמה לסדרה של דוחות עגומים שצפויים להתפרסם בשבועות הקרובים. מוקדם יותר השבוע חזתה חברת יונייטד איירליינס הפסד של 2.1 מיליארד דולר לפני מס לתקופה.

דלתא נוקטת במספר צעדים להפחתת ההוצאות והיא נמצאת בדרכה להפחתת ההוצאות היומיות שלה מ-100 מיליון דולר במהלך מרץ לכ-50 מיליון דולר ביום בחודש הבא.

החברה סיימה את הרבעון במרץ עם 6 מיליארד דולר ברזרבות הנזילות, 5.4 מיליארד דולר מהם גייסה בחודש מרץ בלבד. מנכ״ל דלתא, אד בסטיאן, אמר כי הוא צופה כי הנתון יעלה לסכום של 10 מיליארד דולר בסוף הרבעון השני, וזאת הודות למימון שהחברה תקבל מהממשל במסגרת חוק CARES (Coronavirus, Aid, Relief, and Economic Security), וכן מפעולות נוספות שהחברה תבצע בשווקים הפיננסיים.

על פי חוק CARES צפויה דלתא לקבל תמיכה של 5.4 מיליארד דולר לטובת מימון משכורות העובדים, המורכבת מ-3.8 מיליארד דולר במענקים ו-1.6 מיליארד דולר בצורת הלוואה בריבית נמוכה לעשר שנים. החברה קיבלה 2.7 מיליארד דולר מסכום זה ב-20 באפריל, והיא צפויה לקבל את שאר הסיוע במהלך שלושת החודשים הקרובים.

הפעולות שנקטה על ידי דלתא בכדי לרסן את העלויות כוללות העמדתם של יותר מ-650 מטוסים, איחוד מתקני שדה תעופה וקבלת הסכמתם של 37,000 עובדים לתוכנית חופשה קצרות מועד ופרישה מוקדמת. פעילות החברה וקיבולת העובדים ירדה בכ-80% במהלך אפריל והצפי לחודש מאי הוא דומה.

הנהלת דלתא ציינה כי היא צופה תקופה של ״עד שלוש שנים״ לפני שתושג התאוששות בת-קיימא בביקוש הנסיעות בענף התעופה.