סמן V וריטס והמשלוח בדרך

מנצחים את הקורונה

מנצחים את הקורונה

צוות קבוצת וריטס ממשיך סביב השעון לתת מענה בשלב זה באתגרים רבים סביב העולם למרות הסגר במרבית המדינות כולל איטליה, צרפת וספרד, ככל שהספקים בחו"ל מצליחים לספק סחורות אנו עומדים ביעדים למרות המגבלות באיסוף הסחורות....
15.04.20 / 14:12
מנצחים את הקורונה
15.04.20
מנצחים את הקורונה

צוות קבוצת וריטס ממשיך סביב השעון לתת מענה בשלב זה באתגרים רבים סביב העולם למרות הסגר במרבית המדינות כולל איטליה, צרפת וספרד, ככל שהספקים בחו"ל מצליחים לספק סחורות אנו עומדים ביעדים למרות המגבלות באיסוף הסחורות, הודו נכנסה לסגר כללי,. בסין כמעט כל המפעלים חזרו לעבוד ופעילות משרדנו חוזרת לשגרה. ארה"ב, למרות ביטולי הטיסות אל על מפעילה מטוסי מטען, שנחאי, אנו מרכזים איסופים ביום שני 30.3 במטוס מטען צ'ארטר בטיסה ישירה, אל על ביטלה מהיום את כל הטיסות בשל המשבר הכלכלי שנקלעה, טיסות המטען יימשכו כסדרן.

הסגר בארץ  

בהמשך להחלטה על סגר חלקי, אנו עומדים לפני סגר מלא אחרת אנו עלולים לשלם מחיר מחריד בחיי אדם, ההשבתה הצפויה בין 5 ל-12 שבועות של כל המשק, למרות הסגר כללי אנו צפויים להמשיך לעבוד כענף מוחרג וחיוני למשק.

האם מגפת הקורונה מסתיימת :

מאז השפעת הספרדית העולם לא ידע מגפה בסדר גודל כזה, יש מספר תרחישים, התרחיש הפסימי המגפה צפויה להדביק 80% מאתנו ותמשך שנתיים עד שיימצא חיסון. תרחיש נוסף שהווירוס יתמוגג בטמפרטורות חמות ולחות גבוהה, הסבירות נמוכה מכיוון שהמגפה תקפה גם במדינות עם אקלים קיצי למרות שקצב ההדבקה שם נמוך. תרחיש אופטימי לסיום המגפה בעוד חודשיים וזאת ע"פ מה שהתרחש בסין שנהגו בצעדי מיגון חריפים מאוד שהביאו לירידה כמעט מוחלטת בשיעור ההדבקה.

צעדי הממשלה לסגר הרמטי של המדינה כולל סגר תעופתי כולל חינוך להיגיינה מקסימלית יביא לכך שתוך מספר שבועות יהיה צמצום משמעותי של ההדבקה, התקווה הגדולה שיפותח חיסון מתאים שכנראה לא יהיה בשנה הקרובה, עשרות חוקרים תרופות שנמצאו יעילות לקצר את משך זמן הנגיף ומניעת תמותה.

מצב המשק

כפי שכתבתי בשבוע שעבר על תחזית הדומינו , לצערי מציאות זו מתממשת כאשר החברות הגדולות החלו בעצירת תשלומים שגרר אחריו את המשק, בפרט עם אישור הממשלה שבנק ישראל לא יגביל צ'קים שחזרו ללא כיסוי. קיימות תכניות רבות להצלת המשק ורשת ביטחון זמנית לכל המגזרים, בין היתר הזרמת 50 עד 100 מיליארד שקל, בפרט לעסקים שמחזורם ירד בחצי, ללא תכנית כלכלית אמיצה שתיתן מענה לעסקים למגזר הפרטי ולעובדים, כולל שימוש ברזרבות קרן הדולרית של המדינה בסך 130 מיליארד דולר, אף חברה לא חסינה, חברות תעופה, ספנות, בתי מלון, ענף התיירות, 600 אלף עובדים נשלחו הביתה, אבטלה למעלה מ-20%, אנו מגיעים לאפשרות שנגיע למצב ש- 80% מהחברות יפשטו רגל, בפרט חברות ללא הון ורזרבות . המגזר הפרטי והאזרחים נפגעים קשה, יחד עם זאת לא ייתכן שרק המגזר הפרטי ייפגע, יש לבצע גם פעולות גם למגזר הציבורי שלא נפגע.

בהזדמנות זו אני מודה לחברת אופק תקשורת שסיפקה לנו את כל שירותי הענן קישוריות עובדים ולקוחות, במציאת פתרונות לא שגרתיים לעבודה  רציפה ללא תקלות בארץ ובעולם.

סוף שבוע נעים ושבת שלום

משה יחזקאל c.p.l.m

יו"ר הקבוצה