סמן V וריטס והמשלוח בדרך

אושר: חברות הלוגיסטיקה וההובלה – מפעל חיוני למשק

אושר: חברות הלוגיסטיקה וההובלה – מפעל חיוני למשק

במסגרת המאבק במשבר הקורונה אישרה הממשלה תקנות לשעת חירום במסגרתן שירותי הובלה, אחסנה ועמילות מכס כמו גם נמלים וספנות הוכרו כמפעל חיוני המחוייב לפעול בעת חירום. אמיר שני: מדובר למעשה באישור סוחף לכל שרשרת האספקה בישראל
23.03.20 / 08:38
אושר: חברות הלוגיסטיקה וההובלה – מפעל חיוני למשק
23.03.20
אושר: חברות הלוגיסטיקה וההובלה – מפעל חיוני למשק

לאחר מאמצים קדחתניים אישרה הממשלהאת התקנות לשעת חירום במסגרתן יוגבל מספר העובדים במקום העבודה בשל התפרצות נגיף הקורונה.

על פי התקנות ובאופן מיידי המגזר הממשלתי יעבור לעבודה למתכונת חירום ויספק שירותים חיוניים תוך צימצום כח האדם לכ-30%, למעט גופים שיוכלו לעבוד ביותר מ-30% ובהם גופי הבריאות, הרווחה והביטחון. נדגיש כי מתכונת החירום תחול גם על גופים שאינם ציבוריים, שגם בהם תתאפשר עבודה מהבית. עסקים פרטיים יוכלו על פי התקנות להמשיך ולפעול כל זמן שלא ישהו בעת ובעונה אחת יותר מ-30% ממצבת כוח האדם או עד 10 עובדים (לפי הגבוה מביניהם).

כאמור, כתוספת לתקנות שאושרו היום נכלל סעיף ״שירותי הובלה, אחסנה ועמילות מכס״ המכיר בענף הלוגיטסטיקה וכל החברות הפועלות במסגתו כמפעל חיוני המחוייב לפעול בעת חירום. המשמעות היא למעשה שכל השרשרת הלוגיסטית הוכרה באופן גורף כמפעל חיוני וכל החברות הפועלות לאורך השרשרת ימשיכו לפעול באופן מלא בשעת חירום זו. לעיון בתוספת לתקנות לחצו כאן

נדגיש כי בתקנות צויין מפורשות שהכוונה היא ל״שירותי שינוע מטענים והובלה בתחבורה יבשתית, אווירית וימית, ומסופי המטען המשמשים אותם; שירותי אחסנה לרבות בתי קירור וממגורות; סוכן מכס, כהגדרתו בחוק סוכני המכס; משלח בינלאומי כהגדרתו בחוק; מחסן רישוי כהגדרתו בפקודת המכס; מערכת שחרור מכסי מל״מ שער עולמי; עמילות מכס ושילוח סחורות מקומי ובינלאומי.

ובנוסף, התקנות כללו בנוסף גם את סעיף ״שליחות ובלדרות״ שהכיר בשירותי שליחות ובלדרות כמפעל חיוני.

בסעיף ״נמלים וספנות״ צויין בתקנות שמדובר בתפעול הנמלים, לרבות פריקה וטעינה, אחסנה, שירותי תעבורה ימית, בתי מלאכה, ניהול הנמלים והמסופים העורפיים, וכן סוכנויות ספנות, חברות ספנות וחברות הפיתוח והנכסים כהגדרתה בחוק רשות הספנות והנמלים.