סמן V וריטס והמשלוח בדרך

החל מפברואר: חוזים עתידיים על הובלת מכולות

החל מפברואר: חוזים עתידיים על הובלת מכולות

החוזים החדשים יתומחרו בדולרים ל-FEU ויושקו ב-28 בפברואר 2022, עם חודש חוזים ראשון למסחר של מרץ 2022. צבי שרייבר, מנכ״ל פרייטוס: שילוח מכולות יצטרף כעת לתעשיות אחרות באימוץ תמחור גמיש צמוד מדד עם מכשירים פיננסיים כדי לגדר את סיכון התמחור
21.12.21 / 17:34
החל מפברואר: חוזים עתידיים על הובלת מכולות
21.12.21
החל מפברואר: חוזים עתידיים על הובלת מכולות

שישה מדדי FBX (Freightos Baltic Index) יומיים המכסים את סחר המכולות בנתיב הטרנס-פסיפיק ואסיה-אירופה ישמשו להסדרת החוזים העתידיים על הובלה מכולות של קבוצת CME. החוזים החדשים יתומחרו בדולרים ל-FEU ויושקו ב-28 בפברואר 2022, עם חודש חוזים ראשון למסחר של מרץ 2022, עד לבדיקה רגולטורית.

״יבואנים ויצואנים, משלחים וקווי ספנות המושפעים מתעריפי מכולות תנודתיים באוקיינוס ​​יוכלו כעת להפחית את סיכון מחירי ההובלה שלהם״, ציינה הבורסה הבלטית בהודעה מטעמה.

המהלך העתידי בא בעקבות שנה של תנודתיות שיא בשיעורים, זאת בעקבות צווארי בקבוק ומחסור בציוד מכולות, מה שגרם לתעריפי הובלת המכולות בין סין - ארה״ב להשתנות במהירות בין 4,222 ל-20,586 דולר. תעריפי ההובלה בנתיב הטרנס-פסיפי השתנו מאוד השנה מ-4,222 דולר ל-20,586 דולר.

צבי שרייבר, מנכ״ל Freightos, אמר: ״שילוח מכולות הוא הבסיס לסחר העולמי, אך הענף סבל זה מכבר מחוסר שקיפות וגמישות. אנו נרגשים כי שילוח מכולות יצטרף כעת לתעשיות אחרות באימוץ תמחור גמיש צמוד מדד עם מכשירים פיננסיים כדי לגדר את סיכון התמחור. חוזים עתידיים על FBX יסייעו לרשתות האספקה ​​העולמיות להתמודד עם ביקוש חסר תקדים ורמות חדשות של תנודתיות המונעות על ידי המגיפה״.

פיטר קיווי, ראש תחום מוצרי אנרגיה עולמי בקבוצת CME, אמר: ״עלות משלוח המטענים הפכה תנודתית יותר ויותר, ויצרה סיכוני מחירים חדשים להובלת סחורות ברחבי העולם. אנו מאמינים שחוזים עתידיים חדשים שלנו להובלת מכולות יהוו כלי רב ערך לניהול סיכונים עבור לקוחות המעוניינים לגדר את עלויות ההובלה שלהם על פני אופק זמן ארוך יותר״.

נתוני ה-FBX משתרעים על פני חמש שנים ומסופקים על ידי פלטפורמת הזמנת הובלה העולמית הדיגיטלית Freightos, המבוססת על נתוני תמחור חיים מעשרות ספקי לוגיסטיקה גלובליים. התעריפים מתגלגלים לתעריפים נקודתיים של Freight All Kind (FAK) וההיטלים הנלווים בין מובילים, משלחים ומשלוחים בנפח גבוה.

הבורסה הבלטית היא ארגון חברות לתעשייה הימית, וספקית מידע על שוק המטענים למסחר וסילוק חוזים פיזיים וחוזים נגזרים. משרדיה הראשיים נמצאים בלונדון, אנגליה.