סמן V וריטס והמשלוח בדרך

מארסק חשפה את עיצוב אניית העתיד

מארסק חשפה את עיצוב אניית העתיד

חברת הספנות הדנית חשפה את עיצוב הסדרה הראשונה של אניות מכולה המונעות על מתנול עם אפס פליטת פחמן בנפח של 16,000 TEU. העיצוב החדשני כולל מעבר של מגורי הצוות לחרטום ושל הארובה לירכתיים. האנייה תימסר לחברה ברבעון הראשון של 2024
21.12.21 / 17:29
מארסק חשפה את עיצוב אניית העתיד
21.12.21
מארסק חשפה את עיצוב אניית העתיד

חברת מארסק חשפה אתמול (ד׳) את העיצוב ״פורץ הדרך״ כהגדרתה, של האניות החדשות שהזמינה בחודש אוגוסט האחרון במספנות יונדאי תעשיות כבדות (HHI) - הזמנה של 8 אניות מכולה בשווי 1.4 מיליארד דולר. אניות המכולה – בנפח של 16,000 TEU - יפעלו על מתנול שהוא גז נייטרלי מפליטות פחמן, אך הן תהיינה מצוידות במנוע דלק כפול שיאפשר גם הנעה על דלק דל גופרית. האניות צפויות להיכנס לשירות ברבעון הראשון של 2024.

נציין כי ההסכם עם מספנות HHI כולל אופציה לבניית ארבע אניות נוספות בשנת 2025.

מארסק ציינה בהודעתה כי שמונה האניות ייצרו חיסכון שני בפליטת CO2 של כמיליון טון. מארסק הוסיפה כי היא ראשונה בתחום מקרב חברות הספנות בעולם שתוכל להציע ללקוחותיה הובלה נייטרלית באמת מפליטת פחמן בים הפתוח מבלי להתפשר על איכות השירות.

העיצוב החדש והייחודי של האניות כולל העברת מגורי צוות האנייה לחרטום האנייה, העברת הארובה לירכתי הסיפון השמאלי לטובת שימוש יעיל יותר של לאחסון המכולות. שינוי המיקום, טוענים במארסק, יביא גם ליעילות טובה יותר בנמל בעת פריקת וטעינת מכולות. החברה מציינת כי לאנייה ניצול אנרגיה יעיל יותר ב-20% לכל מכולה שתשונע על סיפון האניות החדשות.