סמן V וריטס והמשלוח בדרך

היטל מלחמה על כלי שיט המגיעים לישראל

היטל מלחמה על כלי שיט המגיעים לישראל

לאור מצב המלחמה הטילו חברות הביטוח פרמיית ביטוח נוספת של סיכון מלחמה על כל כלי השייט הפוקדים את נמלי ישראל. פרמיית סיכון מלחמה הינה בעלות הנעה בין 80 ל-120 דולר ל-TEU - בהתאם לקו השירות ממנו מגיע/ יוצא המטען
16.10.23 / 15:13
היטל מלחמה על כלי שיט המגיעים לישראל
16.10.23
היטל מלחמה על כלי שיט המגיעים לישראל

~~החל מיום שלישי שעבר, לאור מצב המלחמה, הטילו חברות הביטוח פרמיית ביטוח נוספת של סיכון מלחמה על כלי שיט הפוקדים את נמלי ישראל.

 

בעקבות כך חברת צים וסוכניות אניות נוספות כבר הודיעו שיגבו את פרמיית סיכון המלחמה, בהתאם לעלות המטען והיעד הרלוונטי. ההיטל רלוונטי ליבוא יצוא ל\מ ישראל.

 

בהודעת צים נכתב כי: ״צים ממשיכה לפעול ולקבל הזמנות מישראל וממנה. בזמן הזה, למרות המלחמה במצב בישראל, כל הנמלים המקומיים באשדוד, חיפה ואילת פועלים כרגיל. הפסקות שירות עלולות להתרחש, בהתראה קצרה, כתוצאה מהנחיות בטיחות המוכתבות על ידי רשויות ישראל, במועד זה נספק עדכונים נוספים.

 

״לאור מצב המלחמה, המבטחים הטילו פרמיית ביטוח סיכון מלחמה נוספת על כל כלי השיט הפוקדים את נמלי ישראל, אותם אנו מחויבים כעת לשלם כדי לתחזק שירות לישראל וממנה. כתוצאה מכך, החל באופן מיידי, תגבה צים פרמיית סיכון מלחמה, במחיר עלות, בעלות הנעה בין 80 ל-120 דולר ל-TEU -  בהתאם לקו השירות ממנו מגיע/ יוצא המטען.

 

עוד נמסר בהודעת צים כי ״צים מחויבת באופן מלא להבטחת שירות עקבי ואמין לישראל וממנה, תוך כדי נקיטת כל האמצעים הדרושים כדי לענות על כל צרכי הלקוחות שלנו בזמנים מאתגרים אלה״.