סמן V וריטס והמשלוח בדרך

על הממשלה לקבל מיידית שורה של צעדי חירום

על הממשלה לקבל מיידית שורה של צעדי חירום

במהלך הישיבה המליץ האיגוד להקפיא רגולציה, לאפשר הארכת שעות העבודה, לאפשר הוצאת עובדים לחל״ת ולזרז את שחרור הסחורות מנמלי הים. לין: יש לאפשר העברת תקציבים לצה״ל ומערכת הביטחון
11.10.23 / 09:52
על הממשלה לקבל מיידית שורה של צעדי חירום
11.10.23
על הממשלה לקבל מיידית שורה של צעדי חירום

 

בין הצעדים המיידיים עליהם ממליצים באיגוד לשכות המסחר:

בתחום הרגולציה: הקפאת כניסתם המתוכננת של חוקים שמשמעותם הכבדה על המגזר העסקי. בכלל זה הקפאת דיווחי אספקת מידע מיוחדים הנדרשים על ידי רשויות המדינה בהיקפים חריגים וכן הקפאת הצורך לדווח על עסקאות מעל 25,000 שקל טרם סגירתן. בנוסף, על משרד הכלכלה לגבש רשימה של הקלות רגולטוריות מיידיות שיאפשרו תפקוד מהיר ומלא של המשק.

בתחום כח האדם: לאפשר לכלל העסקים להאריך את שעות העבודה, במידת הצורך, ללא בירוקרטיה וללא תוספת עלויות על המעסיקים. במקביל, לאפשר להוציא הוצאת עובדים לחל״ת, בדומה לתקופת הקורונה. זאת במידה ויש ירידה בפעילות העסקית כתוצאה מהמלחמה.

בתחום הנמלים: להקל ולזרז את הרגולציה הכרוכה בשחרור סחורות מהנמלים במטרה לאפשר פריקה והפצה מהירה של סחורות ועל מנת למנוע מחסור בחומרי גלם במשק ובמוצרים ברשתות השיווק.

בתחום המימון: בנוגע לריבית, יש להודיע מיידית כי בנק ישראל לא יעלה, בהמשך החודש, את הריבית.

החלטות מיידיות לטובת תושבי עוטף עזה:

הטבות מיוחדות לתושבי עוטף עזה:  הקפאת חובות לבנקים של עסקים ותושבים באזור עוטף עזה,  ללא תוספת עלויות בריבית ומניעת השבת שקים או הגבלות חשבון. במקביל להקפיא  תשלומי מיסים כולל מס ערך מוסף.

פיצוי לנפגעים: על ביטוח לאומי לגבש סדרה של פעולות מזורזות במטרה לסייע כלכלית לנפגעי טרור כולל מתן מקדמות מיידי למשפחות המפנות את בתיהן וכן בכל מקרה של אבדן בן משפחה.

נשיאות איגוד לשכות המסחר קוראת להציב את ההגנה על ישובי עוטף עזה וחיזוק צה״ל כיעד תקציבי ראשון במעלה. בין היתר מדובר על חיזוק מערך כושר ההגנה העצמית בכל ישובי עוטף עזה ויישובי הצפון.

בתוך כך נשיאות איגוד לשכות המסחר קוראת להקמת ממשלת אחדות שהיא ממשלת חירום לאומית שתיתן ביטוי והשפעה לכלל הקשת הפוליטית, הנשיאות אף ממליצה לצמצם מיידית את משרדי הממשלה למקסימום 20 משרדים ולהקפיא את העברת הכספים הקואליציוניים והסקטוריאליים שאושרו לאחרונה.

בנוסף, לשכת המסחר תל אביב והמרכז פתחה מערכת עדכונים ״און ליין״ לכלל המגזר העסקי בישראל: מומחי לשכת המסחר יעניקו סיוע ויתנו מענה לבעלי עסקים בנושאים כגון דיני עבודה, פעילות בשעת חירום, פיצויים, סיוע רגולטורי, קשרים בינ"ל, סיוע בהליכי ייבוא ועוד.