סמן V וריטס והמשלוח בדרך

חברות הספנות מצליחות לנהל את הקיבולת העודפת לעת עתה

חברות הספנות מצליחות לנהל את הקיבולת העודפת לעת עתה

תעריפי ההובלה הימית בפסיפי ירדו בכ-20% בחודש ספטמבר, וחברות הספנות מגדילות את מספר ההפלגות המבוטלות באוקטובר ומסמנות בכך כי עונת השיא בנפחים כבר מאחורינו. בנתיבי אסיה – צפון אירופה התעריפים התרסקו ב-
03.10.23 / 08:56
חברות הספנות מצליחות לנהל את הקיבולת העודפת לעת עתה
03.10.23
חברות הספנות מצליחות לנהל את הקיבולת העודפת לעת עתה

תעריפי ההובלה הימית בפסיפי ירדו בכ-20% בחודש ספטמבר, וחברות הספנות מגדילות את מספר ההפלגות המבוטלות באוקטובר ומסמנות בכך כי עונת השיא בנפחים כבר מאחורינו.

 

אבל התעריפים נשארים עדיין מעל רמות תעריפי 2019 והספינות ממשיכות להפליג מלאות יחסית, מה שאומר שחברות הספנות מצליחות לנהל את הקיבולת העודפת לעת עתה - אם כי משימה זו תהיה קשה יותר ככל שהנפחים ירדו וספינות חדשות ימשיכו להיכנס לשירות במהלך הרבעון הרביעי.

 

חברות הספנות זוכות להצלחה קטנה יותר בנתיבי אסיה - צפון אירופה, שבהם התעריפים התרסקו ב-34% לפחות מ-1,000$/FEU בשבוע שעבר ורמות הניצול גרועות למרות הפלגות מבוטלות והפלגה איטית. חברות הספנות כבר הודיעו על הפחתה של 20% בקיבולת עבור חודש אוקטובר.

 

הסכמי שיתוף כלי שיט ונפח של חברות הפועלות בבריתות מסבכים את המאמצים לבטל הפלגות בנתיב הטרנס-אטלנטי, שם התעריפים נותרו נמוכים בכ-40% לעומת 2019.