סמן V וריטס והמשלוח בדרך

התעשיינים יפעלו לקיצור משך הבידוד

התעשיינים יפעלו לקיצור משך הבידוד

נשיא התאחדות התעשיינים ד״ר רון תומר ויו״ר ועדת החוץ והביטחון, ח״כ צבי האוזר, יפעלו לקיצור משך הבידוד. על פי ההצעה המתגבשת, עובדים בתעשיות החיוניות יוכלו להשתחרר אחרי 10 ימי בידוד ובכפוף לבדיקת קורונה שלילית
13.10.20 / 08:45
התעשיינים יפעלו לקיצור משך הבידוד
13.10.20
התעשיינים יפעלו לקיצור משך הבידוד

כך סוכם בפגישה בהשתתפות ח״כ האוזר, ד״ר תומר, מנכ״ל תנובה, אייל מליס, ומנכ״ל אסם, אבי בן אסייג. על פי ההצעה המתגבשת, עובדים בתעשיות החיוניות יוכלו להשתחרר אחרי 10 ימי בידוד ובכפוף לבדיקת קורונה שלילית ושאר האוכלוסייה תוכל להשתחרר אחרי 12 ימי בידוד. הקיצור נדרש בהקדם על מנת להיערך לחורף בו השילוב של השפעת והקורונה צפויים להגדיל את מספר הבידודים וההיעדרויות ולסכן את יכולת המשק לפעול ואף להביא למחסור אפשרי במוצרים חיוניים.

כיום בין 5%-8% מכוח העבודה נמצא בבידוד. התעשייה הישראלית פועלת תחת תכנית ״מגן תעשייה״ הכוללת מספר מרכיבים לקטיעת שרשרת ההדבקה, לרבות מערך חקירות אפידימיולוגיות הנותן מענה באופן מיידי, ואכן שיעורי ההדבקות בתעשייה הינם אפסיים. יצוין כי צרפת החליטה כבר על קיצור משך הבידוד לשבעה ימים.

יו״ר נשיאות המעסיקים והעסקים ונשיא התאחדות התעשיינים, רון תומר: ״ימי הבידוד הרבים משתקים את יכולת המשק לפעול. זה נכון גם לעסקים קטנים וגם לעסקים גדולים. זאת עוד לפני הגעת החורף שיביא איתו שפעת ומחלות נוספות שיוסיפו היעדרויות. לכן יש לעדכן את השיטה שתאפשר למשק לפעול לצד הקורונה ולעסקים החיוניים לתפקד תוך שמירת ההמשכיות העסקית״.

יו״ר ועדת חוץ וביטחון, ח״כ צביקה האוזר: ״אני מנהל את המאבק הזה כבר מספר חודשים ואעשה הכל בכדי להביא לקיצור ימי הבידוד על מנת לצמצם הפגיעה באזרחים ובמשק. להערכתי האתגר הגדול צפוי להיות בחורף. מה שאנו חווים כעת זהו אבדן שליטה על גל ביניים. אני שב ואומר, אסור שהדיון בנושא קיצור ימי הבידוד יופקד רק בידי משרד הבריאות. עבור התעשיות החיוניות, אני מציע להקצות כ-10,000 בדיקות ביום עבור העובדים החיוניים ולאפשר קיצור של מספר ימי הבידוד ל-10 בכפוף לבדיקה שתוצאתה שלילית. בעבור שאר האוכלוסייה ככל שנגיע ליעד של 1,000 נדבקים ביום, ובהינתן שאפשר יהיה לבצע עד כ-80 אלף בדיקות בממוצע ביום, יהיה אפשר לקצר את מספר ימי הבידוד ל-10. ככל שלא נגיע ליעד זה, אני מציע שממשלת ישראל תפעל לקיצור הבידוד לתקופה של 12 יום. חייבים לכלול את קיצור תקופת הבידוד לאלה שבאים במגע עם חולה מאומת כחלק ממתווה היציאה מהסגר וחלק מבנייה מחדש של אמון הציבור במערכת״.