סמן V וריטס והמשלוח בדרך

חברת MSC הטמיעה פתרון שטר מטען דיגיטלי של WAVE BL

חברת MSC הטמיעה פתרון שטר מטען דיגיטלי של WAVE BL

חברת הספנות משתפת פעולה עם Wave החל משנת 2019 בפיתוח פתרון שטר מטען דיגיטלי, וכאשר משלוחים ימיים רבים הושפעו ממגפת הקורונה החלה להציע את הפתרון הדיגיטלי מבוסס טכנולוגיית הבלוקצ׳יין ללקוחותיה
14.09.20 / 10:33
חברת MSC הטמיעה פתרון שטר מטען דיגיטלי של WAVE BL
14.09.20
חברת MSC הטמיעה פתרון שטר מטען דיגיטלי של WAVE BL

חברת הספנות השנייה בגודלה בעולם, MSC, השיקה את הטמעת פתרון שטר המטען הדיגיטלי המבוסס על טכנולוגיית בלוקצ׳יין של חברת WAVE BL. חברת MSC בכך מצטרפת לצים, הבנק הבינלאומי וחברות רבות ישראליות ובינלאומיות נוספות שכבר נהנות מהחיסכון והסרת הסיכון הכלכלי הכרוך בעבודה עם שטר מטען פיזי מנייר.

חברת MSC משתפת פעולה עם חברת WAVE BL החל מ-2019. מגפת הקורונה ופגיעתה במסחר הבינלאומי האיצו את המאמצים למציאת פתרון דיגיטלי לסגרים המתמשכים בתקופת הקורונה על מנת לאפשר ללקוחותיה להמשיך בפעילות המסחר השגרתית. כאשר משלוחי קונטיינרים רבים הושפעו מהמגפה, MSC החלה להציע את פתרון שטר המטען הדיגיטלי ללקוחותיה, זאת על מנת לאפשר את המשכיות השירות של קווי השילוח באופן רגיל.

גדי רושין מנכ״לWAVE BL , ״ב-500 השנים האחרונות עולם הסחר אינו יעיל אך מתפקד. הקורונה הוכיחה את מה שאנו כבר יודעים שנים: שטרי נייר אינם גורמים רק לחוסר יעילות אלא מהווים חסם מרכזי בתעשייה. ויתור גורף על שימוש בשטרי נייר יבטיחו שהסחר הבינלאומי והפעילות העסקית ימשכו באופן רגיל גם במקרי קיצון כמו התפרצות מגפות עולמיות. החיסכון והיעילות המלווים את המעבר לשימוש בשטרי מטען דיגיטליים יישארו לנצח כבונוס״.

נזכיר כי באופן מסורתי והיסטורי, תעשיית המסחר הבינלאומית נשענת על שימוש רב במסמכים פיזיים מנייר. מסמכי המקור, ובאופן ספציפי שטר המטען, חייבים לעבור פיזית בדואר שליחים, משחקן לשחקן: מהספינה ליצואן, וממנו לבנקים-של הקונה ושל המוכר- ומשם למכס ולקונה. תהליך ארוך ומורכב שכלל השחקנים והחברות בעולם הסחר אינן ששות לשנותו, זאת למרות שהוא יקר וכרוך בלקיחת סיכונים של זיוף ואובדן שטר המטען המקורי.

מגפת הקורונה הרעידה את עולם הסחר הבינלאומי והפכה את תהליך העברת שטר המטען מקשה לבלתי אפשרי. שדות תעופה ברחבי העולם נסגרו וכך שטרי המטען שמועברים משחקן לשחקן באמצעות דואר אווירי, נתקעו בדרך ולא יכלו להגיע ליעדם. אי הגעת שטר המטען ליעדו - ליבואן, גרם לסיטואציה בה הסחורה המוזמנת הגיעה לנמל היעד, אך היבואן אינו יכול לשחררה משום ששטר המטען, המעיד עליו כבעל הסחורה הבלעדי, לא נמצא בידיו.

חברת WAVE BL שהוקמה בשנת 2015 על ידי גדי רושין, יאיר ספיר ואור גרבש, פיתחה פלטפורמה מבוססת בלוקצ׳יין המאפשרת העברה של שטר מטען ומסמכים מקוריים אחרים באופן דיגיטלי. התהליך הפשוט והמהיר מסתכם במספר דקות עבור כל טרנסקציה במקום ימים ושבועות במשלוח בדואר רגיל בנוסף לכך, המערכת מונעת באופן גורף את היכולת לזייף או לאבד את המסמך המקורי.