סמן V וריטס והמשלוח בדרך

ועדת הכספים: אושרה הערבות לביטוח האשראי

ועדת הכספים: אושרה הערבות לביטוח האשראי

הערבות, בהיקף של חצי מיליארד דולר, תינתן למשך שנה, והיא בעלת חשיבות להמשך היבוא הסדיר לישראל. התאחדות התעשיינים: ״מברכים את אישור הערבות לביטוח האשראי בוועדת הכספים. יספק חמצן להמשך הפעילות הכלכלית במשק״
22.11.23 / 16:15
ועדת הכספים: אושרה הערבות לביטוח האשראי
22.11.23
ועדת הכספים: אושרה הערבות לביטוח האשראי

ועדת הכספים אישרה ערבות לביטוח סיכוני אשראי בהיקף של חצי מיליארד דולר. הערבות תינתן למשך שנה, והיא בעלת חשיבות להמשך היבוא הסדיר לישראל. ביטוח סיכוני אשראי ניתן בדרך כלל לספקים, ליצואנים וליבואנים  ואמור להגן עליהם במידה שאחד מלקוחותיהם נקלע לקושי תזרימי או לפשיטת רגל ואינו מסוגל לעמוד בהתחייבויותיו כלפי החברה.

 

מדובר בביטוח חשוב לאור שיטת התשלום המקובלת הגורמת לכך שיש פער בין מועד אספקת השירותים או הסחורה למועד קבלת התשלום. ביטוח זה מבטיח שאכן התשלום יתקבל גם אם הלקוח נקלע לקשיים. בימים כתיקונם, חברות הביטוח הישראליות הפועלות בתחום (בססח, כלל ביטוחי אשראי וקופאס)  מספקות את הביטוח ונעזרות במבטחי משנה. אלא שבעקבות המלחמה מבטחי המשנה ייקרו את תנאי הביטוח עבור חברות הביטוח הישראליות - מה שעלול להביא לירידה בהיקף הביטוח שניתן לתת לספקים וליבואנים המקומיים.

 

התאחדות התעשיינים: ״יספק חמצן להמשך הפעילות הכלכלית במשק״

 

בהתאחדות התעשיינים בירכו על אישור הערבות לביטוח אשראי לעסקים שיזמו על ידי ועדת הכספים לפני שעה קלה. ״אנו מודים לחשכ״ל וצוותו שהובילו נושא חשוב זה לאישור. הענקת ביטוח אשראי לעסקים על ידי המדינה, יספק חמצן להמשך הפעילות הכלכלית במשק. האשראי יעניק לחברות רבות את האפשרות להמשיך ולספק מוצרים חיוניים על אף המלחמה ויחזק את התעשייה הישראלית בתקופה קשה זו. הביטוח חיוני להמשך הפעילות השוטפת של תעשיות רבות, מענפי חומרי הבנייה והצריכה וכלה במזון ובכך תורם ומחזק את הכלכלה הישראלית״.

 

יו״ר  איגוד מוצרי הבנייה והצריכה בהתאחדות התעשיינים ומנכ"ל חברת תרמוקיר, אלי כהן,  שייצג את התאחדות התעשיינים בוועדת הכספים, הוסיף ואמר כי ״במצב של אי וודאות חריגה, הצורך בביטוח אשראי הינו אקוטי לצורך צמצום סיכון הספקים ועל מנת לגשר על פערי נזילות ומימון הון חוזר. ביטוח האשראי יאפשר החזרת המשק והתעשייה לפעילות סדירה והפשרת הקיפאון״.