סמן V וריטס והמשלוח בדרך

חברת MSC ומארסק: פטור זמני מהיטל סיכוני מלחמה ודמי השהייה

חברת MSC ומארסק: פטור זמני מהיטל סיכוני מלחמה ודמי השהייה

חברת MSC וחברת הספנות הדנית הודיעו כי החל מה-8 לאוקטובר ועד ל-8 בנובמבר לא יחויבו הלקוחות בדמי השהייה, לאור מצב המלחמה. שבתאי כהן, מנהל סוכנות מארסק בישראל: ״פועלים למנוע הטלת היטלים נוספים״
22.10.23 / 08:36
חברת MSC ומארסק: פטור זמני מהיטל סיכוני מלחמה ודמי השהייה
22.10.23
חברת MSC ומארסק: פטור זמני מהיטל סיכוני מלחמה ודמי השהייה

חברת הספנות הדנית A.P. Møller – Mærsk A/S וחברת הספנות MSC הודיעו השבוע כי החל מה-8 לאוקטובר ועד ל-8 בנובמבר, לא יחויבו הלקוחות בדמי השהייה, לאור מצב המלחמה והקושי בשחרור מטענים.

 

בהודעה שהוציאה חברת MSC אתמול נכתב כי היא ממשיכה לעקוב אחר המצב המתפתח בישראל על מנת להמשיך ולשמור על ביטחון עובדיה ועל הפרעה מינימלית לשרשראות האספקה של הלקוחות. החברה עדכנה כי היא ממשיכה לקבל הזמנות מ/אל ישראל וכי היא הכינה שורה של הקלות לטובת הלקוחות. בבמסגרת ההקלות החברה הודיעה כי היא ״עצרה את השעון״ בנוגע לחיובים של דמי השהייה של מכולות ביבוא שנפרקו או ייפרקו בנמלי חיפה/ אשדוד בין ה-8 באוקטובר לבין ה-8 בנובמבר. תקופה זו תיחשב כ״ימים חופשיים״, וזאת עד להודעה חדשה.

 

גם חברת מארסק יצאה בתחילת השבוע עם הודעה דומה. החברה ציינה כי היא ממשיכה לעקוב אחרי המצב בישראל, דואגת לביטחון עובדיה ועושה את המירב על מנת ששרשרת האספקה של הלקוחות לא תיפגע. החברה הודיעה על הקפאת דמי ההשהייה בנמלי חיפה ואשדוד החל מה-8 באוקטובר ועד ה-8 בנובמבר, וכן על ביטול עמלת שינוי יעד COD עבור מהלקוחות שזקוק לכך. 

 

כמו כן, שתי החברות - מארסק ו-MSC לא הטילו היטל סיכוני מלחמה על הובלות מישראל ואליה.

 

שבתאי כהן, מנהל סוכנות מארסק בישראל: ״מארסק ישראל הייתה הראשונה לפרסם חבילת הטבות ללקוחות בישראל, וממשיכה לבחון אפשרויות לסייע אף יותר. עד עתה לא פורסמה הטמעה של היטלים נוספים, ואנו פועלים למנוע הטלה שכזו ככל שנוכל. אנו מברכים את המשק על העמידה האיתנה, מייחלים לחזרה מהירה לשגרה ופועלים באופן מלא לשירות לקוחותינו״. 

 

מארגון התאגידים של סוכני המכס והמשלחים הבינ״ל נמסר בהמשך לדברים כי ״במסגרת כלל הפעילויות האינטנסיביות בהן נוקט ארגון התאגידים של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים, כדי להקל על מגזר סחר החוץ הישראלי בתקופת המלחמה, ערך יו״ר הארגון מר אמיר שני, מספר פניות לסוכני האניות המייצגים את חברות הספנות הגלובליות בכוונה לבחון אפשרויות להקל על נטל ההוצאות הכבד איתו יידרשו היבואנים להתמודד במהלך המלחמה. מר שני הביע בתפקידו כסגן נשיא לשכת המסחר תל אביב והמרכז בפני הנציגויות המקומיות של החברות, את הערכתו הרבה על תרומתן למאמץ הכלכלי בתקופת החירום. כמו כן שלח מר שני מכתבי תודה אישיים לנשיא קבוצת MSC מר דייגו אפונטה וכן לגב' Sedef Ayhan מנהלת אזור מזרח ים תיכון בחברת MAERSK״.