סמן V וריטס והמשלוח בדרך

צים: הפסד נקי של 2.27 מיליארד דולר ברבעון השלישי

צים: הפסד נקי של 2.27 מיליארד דולר ברבעון השלישי

ההפסד נבע בעיקר מהפסד מירידת ערך בסך 2.1 מיליארד דולר שכן ההפסד התפעולי עומד על 213 מיליון דולר בלבד. אלי גליקמן, נשיא ומנכ״ל צים: יתרות מזומנים גבוהות יאפשרו לנו להתמקד בטווח הרחוק, העלות שלנו למכולה יורדת, ואנו צופים המשך חיסכון עם האניות החדשות שחכרנו
19.11.23 / 08:04
צים: הפסד נקי של 2.27 מיליארד דולר ברבעון השלישי
19.11.23
צים: הפסד נקי של 2.27 מיליארד דולר ברבעון השלישי

צים מדווחת על תוצאות החברה לרבעון השלישי ולתשעת החודשים הראשונים של שנת 2023. החברה דיווחה על הכנסות בסך 1.27 מיליארד דולר, והפסד נקי בסך 2.27 מיליארד דולר לרבעון השלישי של השנה. 

 

צים פרסמה היום את תוצאותיה העסקיות, על בסיס מאוחד, לרבעון השלישי ולתשעת החודשים הראשונים של שנת 2023. ההפסד הנקי ברבעון השלישי הסתכם ב-2.27 מיליארד דולר לעומת רווח נקי בסך 1.16 מילארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד. ההפסד הנקי ברבעון נבע בעיקר מהפסד שלא במזומן מירידת ערך בסך 2,063 מיליון דולר. 

 

ה-EBITDA המתואם ברבעון השלישי הסתכם ב-211 מיליון דולר - ירידה של 89% מהתקופה המקבילה אשתקד. ההפסד התפעולי EBIT ברבעון השלישי הסתכם ב-2.27 מיליארד דולר לעומת רווח תפעולי בסך 1.54 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד. ההפסד התפעולי המתואם EBIT Adjusted ברבעון השלישי הסתכם ב-213 מיליון דולר, לעומת רווח תפעולי מתואם בסך 1.55 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד. מחזור ההכנסות ברבעון השלישי הסתכם ב-1.27 מיליארד דולר, ירידה של 61% מהתקופה המקבילה אשתקד.

 

צים דיווחה כי היא הובילה 867 אלף מכולות ברבעון השלישי, עלייה קלה לעומת התקופה המקבילה אשתקד. מחיר ההובלה הממוצע למכולה ברבעון השלישי עמד על 1,139 דולר - ירידה של 66% מהתקופה המקבילה אשתקד. 

 

אלי גליקמן, נשיא ומנכ״ל צים, אמר: ״תוצאות החברה ברבעון השלישי משקפות את סביבת הפעילות הנוכחית, בה הביקושים נותרים חלשים ומחירי ההובלה ממשיכים לרדת. בהינתן התחזית השלילית שלנו ביחס למחירי ההובלה בעתיד הקרוב, רשמנו הפסד מירידת ערך שלא במזומן בסך של כ-2.1 מיליארד דולר וכן עדכנו את התחזית השנתית של החברה. אנו כעת צופים לשנת 2023 EBITDA מתואם בטווח של 900-1,100 מיליון דולר, והפסד EBIT מתואם בטווח של 600-400 מיליון דולר״. 

 

מר גליקמן הוסיף: ״אנו נמצאים עתה בתקופת מעבר אשר אנו צופים שתימשך לתוך שנת 2024 במהלכה אנו אמורים לראות בהדרגה את היתרונות של היוזמות המקיפות בהן נקטנו על מנת לקדם את העמידות התפעולית והמסחרית של צים. בראש ובראשונה, הנענו תוכנית לחידוש צי החברה, הכוללת 46 אוניות חדשות מתוכן 28 אוניות LNG ירוקות, אשר במקביל ליציאת אוניות ישנות, יקרות ולא יעילות, צפויה לשפר את מבנה העלויות שלנו ולהביא לצמיחה רווחית לטווח ארוך. העלות שלנו למכולה יורדת, ואנו צופים המשך חיסכון בעלויות, עם קבלת האוניות החדשות שחכרנו, בהן 28 אוניות המונעות בגז טבעי, במהלך השנים 2023-2024״. 

 

מר גליקמן ציין עוד: ״אנו מאמינים שיתרות המזומנים הגבוהות של החברה, בסך של כ-3.1 מיליארד דולר לתום הרבעון, יאפשרו לצים להמשיך להתמקד בטווח הרחוק, לצד התמודדות עם חולשה מתמשכת בתנאי השוק. בפרט, נקטנו בצעדים משמעותיים לצמצום עלויות, התאמנו את קיבולת הצי ואת מערך קווי הסחר שלנו, תוך התמקדות בהשאת יתרות המזומנים של החברה ומתן חוויית לקוח יוצאת דופן. כמו כן, ברבעון השלישי התקשרנו בהסכם חשוב לשיתוף פעולה חדש עם MSC המביא לשיפור היעילות התפעולית ולהמשך שיפור רמת השירות של החברה״. 

 

מר גליקמן סיכם: ״במבט לעתיד, אנו מתמקדים ביציאה מהשפל הנוכחי בשוק לעמדה חזקה מאי פעם. אנו מתכוונים להשען על ערכי הליבה שלנו, על מינוף אסטרטגיות דיגיטליות, ועל החדשנות והמיומנות של עובדי צים, כדי להשיא ערך מתמשך עבור לקוחות ובעלי מניות כאחד. בעוד אתגרי השוק עשויים להמשך בטווח הקרוב, אנו מצפים שהשילוב בין היוזמות שנקטנו לבין המיצוב החזק שלנו בשוק יניע צמיחה רווחית בטווח הארוך״.