סמן V וריטס והמשלוח בדרך

חברת K Line תצמצם צי האניות בצל משבר הקורונה

חברת K Line תצמצם צי האניות בצל משבר הקורונה

החברה תצמצם כ-50 מאניות החברה עד שנת 2025 והורידה את תחזיות הרווח לשנת הכספים הקרובה. גם חברת MOL הודיעה לאחרונה על כוונתה לצמצם את הצי שלה בכ-40 אניות וזאת לרגל ירידה צפויה בביקוש למטענים
11.08.20 / 08:33
חברת K Line תצמצם צי האניות בצל משבר הקורונה
11.08.20
חברת K Line תצמצם צי האניות בצל משבר הקורונה

חברת K Line נוקטת בפעולות דרסטיות על מנת להילחם בהפסדים הנגרמים לה מהשלכות מגיפת הקורונה. לאור ההפסדים שנגרמו לחברה ברבעון שהסתיים בחודש יוני האחרון, ענקית הספנות היפנית הודיעה כל כוונתה לחתוך את צי האניות שלה ולצמצם למעלה מ-50 אניות עד שנת 2025. החברה גם עדכנה מטה את תחזיות הרווח לשנה הקרובה ומתכננת להעמיד על עוגן מספר נכבד של אניות מקרב הצי שלה – בעיקר אניות גלנוע להובלת רכבים.

החברה הצהירה בעודה כי ״באשר לתוצאות של השנה המלאה של החברה שתסתיים ב-31 במרץ 2021, צפויה סביבה עסקית קשה עם השפעת מגיפת COVID-19, והסביבה העסקית סביב החברה תמשיך להיות באי-וודאות״. תוך שימת עדיפות עליונה לבקרת נזקים לפגיעה בתוצאות השנה המלאה, הקבוצה תיישם בהתמדה אמצעים כגון הפחתת עלויות תפעול באמצעות הקטנת הצי בהתאם לירידה בהיקף המטען, רציונליזציה של הקצאת כלי השיט, השעיית פעולת אניות והעמדת אניות על עוגן, אבטחת נזילות מספקת ומכירת נכסים שנועדו לתמוך בבסיס ההון״.

הקיצוצים עליהם הכריזה K Line אף אגרסיביים יותר מאלו שהכריזה חברת MOL היפנית גם היא בסוף חודש יוני. חברת MOL מסרה כי בכוונתה לצמצם את אחזקותיה ב-40 אניות - שווה ערך לכ-5% מהצי שלה - עם מכליות, אניות מטען כללי ומובילי רכב שיכולים להימכר.  MOL מתכננת גם להיפטר מנכסים שאינם פעילות ליבה כולל נדל״ן, מכיוון שהיא מתכוננת לעבור את אחת התקופות הקשות ביותר בתולדותיה מזה 136 שנים.