סמן V וריטס והמשלוח בדרך

חדשות וריטס, המכס משנה תנאי תשלום, רפורמה התקינה, מצב המשק

חדשות וריטס, המכס משנה תנאי תשלום, רפורמה התקינה, מצב המשק

שינויים משמעותיים ע"י המכס, תשלומים יבוצעו רק בהעברת זהב, שלב ראשון ברפורמה בתחום התקינה, מחירי ההובלה הימית יורדים בהדרגה
18.08.22 / 22:09
חדשות וריטס, המכס משנה תנאי תשלום, רפורמה התקינה, מצב המשק
18.08.22
חדשות וריטס, המכס משנה תנאי תשלום, רפורמה התקינה, מצב המשק

תשלומים למכס

שינויים משמעותיים לכלל היבואנים וסוכני המכס, מתאריך 23.10.22 סוכני המכס והיבואנים אינם יכולים לבצע העברות במס"ב , התשלומים למכס יבוצעו רק ב- "העברות זהב " (ראו כתבה נהלים בנושא בחדשות וריטס).

 כיו"ר ארגון מנהלי הרכש והלוגיסטיקה, השתתפתי במספר רב של פגישות בווועדת הכלכלה בכנסת, המטרה של בנק ישראל לבצע חסימת מסגרות אשראי בשוק החופשי, אשראי יתאפשר רק לחברות שיועדו לכך וקיבלו רישיון לעסוק באשראי תחת מגבלות בנק ישראל.

המשמעות בקרוב, לסוכני המכס ייאסר מתן אשראי .

תעריפי ההובלה

מגמות של ירידה מתונה בתעריפי ההובלה הדרגתי ככל שהביקוש יישאר גבוה והעומס בנמלים ימשיך. תעריפי ההובלה הימית בין אסיה לחוף המערבי ירדו ב-7% .

מסתמן שפחות אוניות פוקדות הנמלים וקיימת ירידה ביבוא בכל הענפים לאור המיתון והאטה במשק.

רפורמה בתחום התקינה

הרפורמה יצאה לדרך, נהלי תקינה עדכנים בתחום האנרגיה , המזון והתמרוקים,

(ראו כתבה ונהלים בנושא בחדשות וריטס).

 

מצב המשק

האינפלציה גואה והגיעה לשיא של 14 שנה ל-5.2% !!!

מדד המחירים לצרכן זינק בחודש יולי ב-1.1%

עלייה של 17.8% במחירי הנדל"ן לעומת מאי-יוני 2021,

נתונים קשים עם השלכות כבדות על כל המשק ומשקי הבית

נראה שהמשבר רק מתחיל ובנק ישראל באילוץ להעלאת ריבית אגרסיבית עם צפי לאזור של 2.7% , ככל שתמשיך העלייה החריגה באשראי תימשך עליית המחירים במשק בכל המגזרים.

לראשונה מאז שנת 2007 נרשם בסיכום ה-12 החודשים האחרונים עודף תקציבי של 0.4% מהתוצר, העודף תקציבי הגבוה ביותר מאז שנת 1987,

הדולר נחלש ביותר מ-1% לרמה של פחות מ- 3.2 שקלים

אירופה

לאחר יותר מעשור הבנק המרכזי של אירופה מעלה את הריבית בחודש יולי לרמה של 0.5%, עליית הריבית הראשונה מאז שנת 2011, וכעת הריבית נעמדת ברמות של 0.75%-0.5%. כל זאת על מנת לנסות למתן את רמות האינפלציה ששוברות שיאים באירופה. חודש יולי 2022 נעמדה שיעור האינפלציה ברמת שיא של 8.9%. על אף נתוני הצמיחה המפתיעים בגוש האירו, הכלכלה האירופאית עדיין נמצאת במשבר חמור, כלכלת גוש האירו צמחה ברבעון השני של השנה ב-0.7% במונחים שנתיים, מעל לתחזיות השוק שציפו לצמיחה של 0.2% ,זאת בעיקר בשל העלייה בפעילות הכלכלית של איטליה וספרד. הסנטימנט הכלכלי עשוי להמשיך להידרדר עם עליית הריבית ורמות האינפלציה, והמלחמה בין רוסיה לאוקראינה אשר ממשיכה להחריף את משבר האנרגיה ביבשת.

בריטניה

האינפלציה ממשיכה לעלות , הגיעה ל-10.1% , "שיא של 40 שנה

 

ארה"ב

החשש למיתון ממשיך להתגבר, הבנק המרכזי של ארה"ב ממשיך לעלות את הריבית בחדות. לפי תחזיות, הכלכלה העולמית עשויה לצמוח בשנת 2022 ב-3.2% לעומת התחזית הקודמת של 3.6% שפורסמה בחודש אפריל. ה- FED החליט לעלות את הריבית ב-0.75% בהתאם לצפי, ובכך הציב את הריבית ברמה של 2.5%-2.25% הרמה הגבוהה ביותר מאז שנת 2019. הבנק המרכז נחוש להוריד את רמות האינפלציה הנמצאות כיום ברמה הגבוהה ביותר ב-40 השנים האחרונות לרמת היעד של האינפלציוני של הבנק כ-2%.

סין

על אף הסגרים המחמירים של סין מהתפרצויות מקרי קורונה במדינה, הכלכלה הסינית צמחה ברבעון השני של השנה ב-0.4% בקצב שנתי. הנדל"ן בסין ממשיך להחריף ,הערכות הינן כי הממשלה הסינית תשמור על רמות של השקעות גבוהות במדינה, והבנק הסיני המרכזי ,ימשיך לתמוך בשווקים הפיננסיים במטרה להבטיח זרימת אשראי לעסקים.

 

צוות קבוצת וריטס עומד לשירותכם

לכל חדשות וריטס - לחצו כאן 

 

שבת שלום וסוף שבוע נעים

משה יחזקאל Cplm  / יו"ר

moshey@veritas.co.il

074-7555-101