סמן V וריטס והמשלוח בדרך

נמל רוטרדם: עלייה קלה בתנועת המטענים בחציון 2022

נמל רוטרדם: עלייה קלה בתנועת המטענים בחציון 2022

רשות נמל רוטרדם מדווחת על מחצית ראשונה טובה מבחינה כלכלית. ההכנסות עלו ב-6.3% והגיעו ל-412.2 מיליון אירו. נרשמה עלייה חדשה של 17.7% בפעילות המטען הכללי
07.08.22 / 15:27
נמל רוטרדם: עלייה קלה בתנועת המטענים בחציון 2022
07.08.22
נמל רוטרדם: עלייה קלה בתנועת המטענים בחציון 2022

רשות נמל רוטרדם מדווחת על מחצית ראשונה טובה מבחינה כלכלית. ההכנסות עלו ב-6.3% והגיעו ל-412.2 מיליון אירו וההוצאות התפעוליות ירדו ב-2.4% בעיקר בשל הוצאות נמוכות יותר על שאיבת חול. ההשקעות ברוטו במחצית הראשונה של שנת 2022 הסתכמו ב-117.1 מיליון אירו. ההשקעות החשובות ביותר במחצית הראשונה של 2022 היו בניית קירות המזח באמליהייבן ומבצע השבחת הקרקע באלקסיהייבן במאספלקטה 2.

 

תפוקת המכולות ירדה ב-4.4% ומרשות הנמל נמסר כי ישנן שתי סיבות עיקריות לירידה בתפוקת המכולה: הראשונה היא אובדן תעבורת המכולות לרוסיה וממנה עקב הסנקציות, אי הוודאות הקשורה להמשך הסחר עם גורמים רוסים והפסקת השירותים הסדירים לרוסיה. השנייה היא השיבוש המתמשך בלוגיסטיקת המכולות.

 

תעבורת הגלנוע עלתה ב-16.8% וכמו כן נרשמה עלייה חדה של ב-17.7% בפעילות המטען הכללי. גורם מרכזי היה יבוא של פלדה ומתכות לא ברזליות.

 

אלארד קסטליין, מנכ״ל נמל רשות רוטרדם: ״אירופה מסתמכת במידה רבה על אנרגיה רוסית. המצב הגיאופוליטי הנוכחי הופך את אירופה לפגיעה מאוד. לא ניתן לקחת כמובן מאליו זמינות של אנרגיה וחומרי גלם במחירים סבירים. התפתחות חיובית היא שננקטו צעדים קונקרטיים בחודשים האחרונים כדי להפוך את אספקת האנרגיה שלנו לבר-קיימא ולקדם את עצמאותנו האנרגטית, במיוחד באמצעות החלטות השקעה לבניית בית זיקוק גדול ומפעל המימן הירוק הגדול באירופה. הקהילה העסקית התחייבה בחצי השנה האחרונה להשקיע 3 מיליארד אירו במעבר האנרגיה. בנוסף לפגיעות של מערכת האנרגיה האירופית, פליטת חנקן ממשיכה להוות צוואר בקבוק מרכזי. מספר פרויקטים גדולים, כולל פרויקט לכידת ואחסון CO2 Porthos, מתעכבים או מאוימים על ידי עיכובים עקב אי ודאות והגבלות הקשורות לפליטת חנקן״.

 

ויויאן דה ליאו, סמנכ״לית הכספים של נמל רשות רוטרדם: ״המצב הפיננסי האיתן שלנו חיוני כדי להמשיך ולהשקיע בתשתיות מסורתיות כמו קירות המזח והרציפים בשנים הבאות, אבל במיוחד בתשתיות למעבר האנרגיה. בנוסף, אנו ממשיכים להשקיע בדיגיטציה. על ידי שמירה על מעמדנו כנמל עם תשתית ברמה עולמית, אנו מבטיחים שנישאר מיקום אטרקטיבי לחברות להשקיע במעבר אנרגטי״.