סמן V וריטס והמשלוח בדרך

למרות ההאטה רמת המחירים עדיין גבוהה

למרות ההאטה רמת המחירים עדיין גבוהה

חברות הספנות ממשיכות לצפות לביקושים גבוהים ומסתמן כי הגודש בנמלים ושיבושים אפשריים ערב נגיף הקורונה ישאירו ככל הנראה על תעריפי ההובלה ברמתם הגבוהה
07.08.22 / 09:01
 למרות ההאטה רמת המחירים עדיין גבוהה
07.08.22
למרות ההאטה רמת המחירים עדיין גבוהה

יתוח של אנליסט חברת פרייטוס מציין כי התחזיות של חברות הספנות אודות נפחים גבוהים וגודש מתמשך בנמלים הגדולים בעולם צפויות לשמור על רמת תעריפים גבוהה מהרגיל בעונת השיא האופיינית וכנראה הרבה מעבר לכך.

 

תעריפי ההובלה בין אסיה וחוף המערבי של ארה״ב (FBX01 Daily) עלו ב-2% ל-$6,692/FEU. שיעור זה נמוך ב-65% מהתקופה המקבילה אשתקד. תעריפי ההובלה בין אסיה והחוף המזרחי של ארה״ב (FBX03 Daily) ירדו ב-3% ל-9,978$/FEU, והם נמוכים ב-52% מהתעריפים בשבוע המקביל אשתקד.

 

ביטולי הפלגות ועומס בנמלים בנתיב אסיה - צפון אירופה שמרו על התעריפים ברמתם הגבוהה שהיא עדיין פי שמונה מהתעריף שנרשם באוגוסט 2019 המחירים ברמה - וכמעט פי 8 מהשיעור של אוגוסט 2019, וזאת למרות ירידה בנפחים המשונעים.

 

על פי ניתוח של חברת פרייטוס למרות סימני האטה בארה״ב חלק מחברות הספנות עדיין צופות ביקוש גבוה לנפחים בחודשים הקרובים. דוח פרייטוס מציין כי ״אפילו עם ירידה מסוימת בביקוש, שיבושים חדשים ב-COVID באסיה, מתח בעבודה וגודש מתמשך בנמלי אירופה וצפון אמריקה ישאירו ככל הנראה את תעריפי ההובלה גבוהים בכל נתיבי הסחר העיקריים״.