סמן V וריטס והמשלוח בדרך

החל ההליך לכיוון נורמליזציה

החל ההליך לכיוון נורמליזציה

יחד עם סימנים לשינויים בהוצאות הצרכנים בארה״ב, המגמות מצביעות על כך שהמעבר לכיוון נורמליזציה החל - אך יהיה הדרגתי ככל שהביקוש יישאר חזק והעומס בנמלים ימשיך ליצור לחץ על הקיבולת
11.08.22 / 08:55
החל ההליך לכיוון נורמליזציה
11.08.22
החל ההליך לכיוון נורמליזציה

יתוח של מדדי פרייטוס מעלה כי תעריפי ההובלה הימית בנתיב הפסיפי המשיכו לרדת בהדרגה, וכי תחזיות היבוא ​​האחרונות לארה״ב מצביעות גם על ירידה מתונה עד אוקטובר, אם כי הן התעריפים והן הנפחים צפויים להישאר הרבה מעל רמות 2019.

 

יחד עם סימנים לשינויים בהוצאות הצרכנים בארה״ב, מגמות אלו מצביעות על כך שרוב עונת השיא של ההובלה הימית התקיימה למעשה בעונת האביב השנה, וכי המעבר לכיוון נורמליזציה החל - אך הוא יהיה הדרגתי ככל שהביקוש יישאר חזק והעומס בנמלים ימשיך ליצור לחץ ​​על הקיבולת.

 

תעריפי ההובלה הימית בין אסיה לחוף המערבי של ארה״ב ירדו ב-7% ל-$6,238/FEU. שיעור זה נמוך ב-61% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. תעריפי ההובלה הימית מאסיה לחוף המזרחי של ארה״ב ירדו ב-6% ל-$9,361/FEU, והם נמוכים ב-47% מהתעריפים בשבוע שעבר בשנה שעברה.

 

לטענת הדו״ח, רבים בתעשייה אינם מצפים לעלייה מתקרבת בתעריפים או בהיקפים בסחר הטרנס-פסיפי או באסיה-אירופה, אם כי התעריפים צפויים להישאר הרבה מעל הרמות שלפני המגפה.