סמן V וריטס והמשלוח בדרך

תחזית הצפי לשנה הקרובה, האומיקרון ?

תחזית הצפי לשנה הקרובה, האומיקרון ?

למרות שמספר האניות שעוגנות מול החוף ירד, המספר הכולל של כלי השיט שממתינות רחוק יותר או בדרך לנמל לא ירד באופן משמעותי. זן האומיקורן דוחה את התאוששות מגזר התעופה מה שממשיך להגביל את הקיבולת ושומר על רמת מחירים גבוהה
22.12.21 / 05:18
תחזית הצפי לשנה הקרובה, האומיקרון ?
22.12.21
תחזית הצפי לשנה הקרובה, האומיקרון ?

ענף השילוח עובר בימים אלו שוב התפשטות זן חדש האומיקרון בעולם, חברות תעופה נוספות מודיעות על ביטולי טיסות לישראל, בינהם חברת בריטיש איירוויז וחברת אלעל שעוברות למתכונת מטיסות נוסעים להסבה לטיסות מטען שיביא לשינוי בזמנים ושינוי במחירים .

זמני ההובלה הימית הוכפלו, לא מזמן פרסמנו שמחירי הובלה ימית זינקו ב-776% , זאת פחות משנתיים !!!, הובלת מכולה מסין לארה"ב נמשכה כ-40 יום והיום מגיעה ל-73 ימים זאת בעקבות העומסים הרבים שהצטברו בכל הנמלים.

העומסים בהובלה הימית לא משתחררים, ולפי התחזיות גם החופשה לרגל שנת הירח הסינית בפברואר לא צפויה להביא להקלה; בכירים בענף בארה"ב מעריכים כי המצב לא ישתפר אפילו עד סוף השנה הבאה

תעריפי ההובלה הימית ​​בכל הנתיבים העיקריים נשארו ברמתם אבל הם עדיין גבוהים מאוד השבוע, בתקופה בה עונת השיא מאחורינו וראש השנה הסיני מתקיים בעוד חודשיים. המחירים נותרו גבוהים עקב ביקוש מוגבר מתמשך - במיוחד מאסיה לארה״ב - והעומס בנמלים הנובע מכך.

במהלך נובמבר, נמלי לוס אנג׳לס/לונג ביץ׳ עשו התקדמות מסוימת בצמצום מספר המכולות שסותמות את הרציפים שלהם, והשבוע הוכרזו אסטרטגיות חדשות כדי להאיץ את ההתקדמות ולהקל על העומס.

למרות שמספר האניות שעוגנות מול החוף ירד, המספר הכולל של כלי השיט שממתינות רחוק יותר או בדרך לנמל לא ירד באופן משמעותי, מה שמראה שהביקוש הבסיסי נשאר במקום.

תעריפים גבוהים וגודש הם בסופו של דבר תוצאות של מעבר הוצאות הצרכנים משירותים למוצרים שהחל בתחילת המגיפהֿ והציפיות הן כי הזן החדש של קורונה שהתגלה – אומיקרון – ידחה את המעבר חזרה להוצאות על שירותים אף רחוק יותר.

כמו כן, המאבק הממושך בקורונה דוחה את התאוששות מגזר הנסיעות האוויריות, מה שמפחית את קיבולת המטען האווירי ושומר על מחירים גבוהים. עומס ועיכובים בטיפול בשדות תעופה באירופה ובארה״ב גם מאטים את הפעילות ומפחיתים למעשה את כמות המטען שחברות תעופה יכולות להתמודד.

נתוני Freightos מראים שתעריפי המטענים האוויריים משנחאי לארה״ב טיפסו ב-15-20% בנובמבר, והם פחות מ-5% מתחת לשיא שנקבע במאי 2020 במהלך העומס המוקדם ב-PPE.

שבת שלום וסוף שבוע נעים וחמים

 

לחצו: חדשות וריטס