סמן V וריטס והמשלוח בדרך

כלכלת שנגחאי בפני התאוששות איטית עם הסרת הסגר

כלכלת שנגחאי בפני התאוששות איטית עם הסרת הסגר

למרות שמרבית מ- 25 מיליון תושבי שנגחאי יכולים כעת לנוע בחופשיות בעיר, מפעלים ועסקים רבים עדיין סגורים או פועלים בתפוקות נמוכות, נמל שנגחאי פועל באיטיות ותנועת המשאיות עומדת על כרבע מזו שלפני המגפה
03.06.22 / 10:44
כלכלת שנגחאי בפני התאוששות איטית עם הסרת הסגר
03.06.22
כלכלת שנגחאי בפני התאוששות איטית עם הסרת הסגר

שנגחאי עומדת בפני שבועות, אם לא חודשים, של התאוששות איטית עד שהפעילות הכלכלית תוכל להתאושש במלואה מהסגר המשתק שהחל במרץ בשל התפרצות הקורונה.

 

בהתבסס על נתוני ערים סיניות אחרות כמו ווהאן בשנת 2020 וג'ילין מוקדם יותר השנה, ייקח זמן לחנויות להיפתח מחדש או למפעלים לספק מוצרים ​​ולהגביר את הייצור כשבמקביל עלול להיווצר מחסור בכוח אדם והפגיעה באמון העסקים והצרכנים תימשך ככל הנראה.

 

למרות שמרבית מ- 25 מיליון תושבי שנגחאי יכולים כעת לנוע בחופשיות בעיר וחנויות החלו שוב להיפתח, מפעלים ועסקים רבים עדיין סגורים או פועלים בתפוקות נמוכות. נמל שנגחאי, שהוא הגדול בעולם, פועל באיטיות ותנועת המשאיות עומדת על כרבע מזו שלפני המגפה.

 

נציין כח בעיר ווהאן לקח לכלכלה עד שנת 2021 להתאושש מהנזק שנגרם מההתפרצות הראשונית של קוביד-19 ב-2020 ומהסגר של יותר מחודשיים שלאחר מכן. ולכלכלת שיאן לקח חודשים להתאושש מהסגר שהסתיים בסוף ינואר השנה: המכירות הקמעונאיות בעיר עד סוף מרץ ירדו ב-15% בהשוואה לשנה שעברה, ובכל מחוז שאאנשי היא ירדה ב-2.4% השנה עד אפריל, על פי נתונים רשמיים.

 

"אנחנו מדברים על שרשראות אספקה ​​ארוכות ששובשו במשך יותר מ-8 שבועות אז ייקח קצת זמן להתייצב", אמר אריק ג'נג נשיא לשכת המסחר האמריקאית בשנגחאי. ההשבתה הייתה "מבחן ענק" עבור שרשראות האספקה ​​העולמיות, הוא אמר, ובעוד שהממשלה עבדה על צמצום צווארי בקבוק בתחבורה, עדיין קיימות הגבלות על נהגים לחצות לשנגחאי או לעזוב את העיר כדי לנסוע למחוזות אחרים.

 

בעוד שהתפרצות קוביד-19 בשנגחאי לא הייתה חמורה כמו זו בווהאן ב-2020, כלכלת שנגחאי גדולה יותר והיא מקושרת הרבה יותר אל שרשרת האספקה ה​​גלובלית בהשוואה לווהאן. שנגחאי והמחוזות הסובבים אותה מהווים את אחד ממרכזי התעשייה המרכזיים של סין, עם יצרני רכב ואלקטרוניקה הממוקמים שם בשל הגישה המהירה לנמל. 

 

"אחד האתגרים המרכזיים כעת הוא הלוגיסטיקה הפנימית, בפרט הובלות של סחורות מהמפעלים לנמל", אמר הית' זארין, מנכ"ל חברת ההשקעות EmergeVest, וציין כי הנמל כעת מתמודד עם לא פחות מ-300,000 מכולות שיושבות על הרציפים.

 

גורמים בסין צופים שההתאוששות תיקח שבועות במקרה הטוב, כאשר סגן ראש עיריית שנגחאי, זונג מינג, אמר באמצע מאי כי הרשויות שואפות לחזור לחיים נורמליים ולהחזיר את הייצור המלא עד חודש יוני.

 

תנועת המשאיות בשנגחאי החלה לעלות בהדרגה כאשר העיר מסירה את מגבלות קוביד לנהגים, אך היא עדיין נמוכה בכ-30% מהממוצע השבועי בשנת 2019. ברחבי הארץ, תנועת המשאיות בשבוע שהסתיים ב-29 במאי הייתה נמוכה ב-21% מהתקופה המקבילה בשנה שעברה, ויכולת ההובלה במחוז ג'ילין עדיין לא חזרה לקדמותה יותר מחודש לאחר שהסגר שם הסתיים באופן רשמי.