סמן V וריטס והמשלוח בדרך

חדשות וריטס - משבר הנמלים , התקפות סייבר, מצב המשק

חדשות וריטס - משבר הנמלים , התקפות סייבר, מצב המשק

משבר הנמלים ממשיך, מאמץ גדול ולחצים רבים הופעלו להפעלת הרציפים החדשים, למרות זאת המצב ללא שינוי כתוצאה מחוסר מנופים וציוד ..
13.05.22 / 00:19
חדשות וריטס - משבר הנמלים , התקפות סייבר, מצב המשק
13.05.22
חדשות וריטס - משבר הנמלים , התקפות סייבר, מצב המשק

משבר הנמלים ממשיך, מאמץ גדול ולחצים רבים להפעלת הרציפים החדשים, לאחר אישור הפעלתם התברר שאין ברציפים מנופים וציוד, אניות עם מנופים עצמאים אינם מוכנות להגיע והרציפים ריקים למעט אוניות בודדות, מדובר בשיקול כלכלי , הרשאת ההפעלה התקבלה לשנתיים , לתקופה זו אין כדאיות למפעיל לרכוש מנופים וציוד.

פתיחה הדרגתית של המשק, משבר הקורונה השפיע באופן חסר תקדים על כוח העבודה, רבע מימנו פוטר או הוצא לחל"ת, עם פתיחת המשק וחזרה לפעילות סדירה 300,000 עובדים כבר שבו לעבודה, למרות זאת חוסר משווע של עובדים בכל המגזרים בפרט בכל שרשרת הלוגיסטית.

בסין המצב מחמיר המחזיר אותם לתחילת הקורונה, מאות מיליוני סינים בעוצר ,בתי עסק סגורים, אבטלה מזנקת וקפיצה במחירים, המשך המגבלות מאיימת עלהצמיחה העולמית ועל כל שרשת האספקה .

מתקפות סייבר נמשכות במשק בפרט על חברות המנהלות את שרשרת האספקה, קבוצת וריטס עברה בעבר התקפה ללא נזק בזכות מערכת של חומת אבטחה, מערך הסייבר הלאומי פרסמה שהתקפות אלו יימשכו ויש להיערך בהתאם.

ענף התעופה במשבר, ביטול מאות טיסות ביום, מעריכים שהמשבר לא ייפתר בחמש השנים הבאות, הסיבה העיקרית חוסר בכוח אדם.

שער הדולר מזנק ומגיע ל-3.46 שיא מאז יולי 2020 , המטבע האמריקאי התחזק על רקע הפלישה לאוקראינה שהביאה לזינוק בחוסר הוודאות בכלכלה, עלייה במחירי הסחורות שתביא לאינפלציה עולמית .

השקל שהיה אחד מהמטבעות החזקים בעולם בשווקים, הפך השנה לאחד המטבעות החלשים מול הדולר. בעולם הדולר עלה לשיא של 20 שנה על רקע הצפי להעלאות ריבית בארה"ב . במהלך חודש אפריל בנק ישראל העלאה את הריבית ב-025%, ובכך הציב את הריבית ברמה של 0.35%, בזכות שיעור אבטלה שממשיך לרדת לרמה של 3.4% בחודש מרץ האינפלציה נשארה ללא שינוי ברמה של 3.5% .

אירופה, האינפלציה בגוש האירו טיפסה לרמות שיא בחודש אפריל ל-7.5% בקצב שנתי שנבע מעליות במחירי האנרגיה כתוצאה של עצירת אספקת הגז הטבעי שהגיע מרוסיה.

הבנק המרכזי של בריטניה עשוי לעלות את הריבית פעם רביעית לרמה הגבוהה ביותר מאז תחילת שנת 2009, כאשר האינפלציה ממשיכה לעלות עד לרמה של 7% .

ארה"ב, הכלכלה האמריקאית ירדה ברבעון הראשון ב-1.4% לעומת קצב צמיחה של 6.9% ברבעון הרביעי של שנת 2021 , האינפלציה עלתה בחודש מרץ בכ-1.2% ובכך הציבה את שיעור האינפלציה השנתי ברמה של 8.5%, הגבוהה ביותר מאז חודש דצמבר 1981.

רוסיה, כלכלת רוסיה עומדת בפני הקריסה הגדולה מאז שנת 1994 ,כלכלה שתלויה ביצוא בעיקר של אנרגיה , צונחת כעט למיתון על רקע הסנקציות נגדה בעולם.

לחצו לקישור : כל חדשות וריטס

שבת שלום וסוף שבוע נעים

משה יחזקאל Cplm /יו"ר הקבוצה

moshey@veritas.co.il