סמן V וריטס והמשלוח בדרך

חברות הספנות מצמצמות נפחים כדי למנוע ירידת תעריפים

חברות הספנות מצמצמות נפחים כדי למנוע ירידת תעריפים

לטענת פלטפורמת מחירי ההובלה Xeneta כ-517,300 TEU או 25% מהיצע הקיבולת שהיה קיים עד כה הוסרו מנתיב הסחר בין המזרח הרחוק לחוף המערבי של ארה״ב במהלך חמשת השבועות האחרונים
26.05.22 / 10:23
חברות הספנות מצמצמות נפחים כדי למנוע ירידת תעריפים
26.05.22
חברות הספנות מצמצמות נפחים כדי למנוע ירידת תעריפים

חברות הספנות פועלות על מנת להסיר חלקים משמעותיים של קיבולת בנתיבי סחר מרכזיים כדי להגן על תעריפי הספוט הפגיעים מול ביקוש חלש. כך טוענת חברת הייעוץ הנורבגית Xeneta העוקבת אחר תעריפי ההובלה.

 

לטענת החברה, כ-517,300 TEU או 25% מהיצע הקיבולת שהיה קיים עד כה - הוסרו מנתיב הסחר בין המזרח הרחוק לחוף המערבי של ארה״ב במהלך חמשת השבועות האחרונים.

 

מנכ״ל Xeneta, פטריק ברגלונד, אמר כי ״בסך הכל מדובר ב-63 הפלגות, כמות עצומה.הדבר מעיד על הירידה בביקושים וכן על הנחישות של חברות הספנות להגן על תעריפי ההובלה הגבוהים שמשרתים אותם היטב״.

 

מר ברגלונד מציין כי שיעורי הספוט בנתיב סחר זה שמרו על רמתם בין ה-4 באפריל ועד ה-8 במאי, למרות העובדה שנתיב הסחר הספציפי הזה חווה את הירידה הגדולה ביותר בביקוש ברבעון הראשון - ירידה של 3.5% משנה לשנה.

 

נתיבי הסחר המרכזיים האחרים - מהמזרח הרחוק לחוף המזרחי של ארה״ב ומהמזרח הרחוק לצפון אירופה - הסירו פחות קיבולת, ולפי הנראה, שילמו את המחיר.

 

״תעריפי ההובלה בסחר בין המזרח הרחוק לצפון אירופה רשמו את הירידה הגדולה ביותר בתעריפי הספוט - ירידה של 770 דולר ל-FEU״, אמר מר ברגלונד. ״זאת למרות שמספר לא מבוטל של הפלגות בוטלו - ביטול של 13% מהקיבולת (223,000 TEU) - ברור שזה לא הספיק כדי לנטרל את הביקוש החלש״.

 

ביקוש חזק לסחר בין המזרח הרחוק לחוף המזרחי של ארה״ב הוביל למספר הקטן ביותר ביטולי הפלגות, בהיקף של 263,500 TEU, או 10% מהקיבולת.

 

"הנפחים בנתיב סחר זה הם בשיאם״, ציין מר ברגלונד, והוסיף כי הזרז הראשוני לכך היה המעבר בשינוע המטענים מנמלי החוף המערבי כדי למנוע עומס כרוני בנמלים.

 

נציין כי הפלטפורמה של חברת Xeneta אוספת את הנתונים העדכניים ביותר של תעריפי  ההובלה בים ​​ובאוויר שנצברו ברחבי העולם כדי לספק תובנות שוק ייחודיות. חברות המשתתפות בפלטפורמת המידוד וניתוח שוק כוללות שמות כמו ABB, Electrolux, Continental, Unilever, Nestle, L'Oreal, Thyssenkrupp, Volvo Group וג׳ון דיר, בין היתר.