סמן V וריטס והמשלוח בדרך

למרות הירידה בתעריפי ההובלה חברות הספנות שומרות על אופטימיות

למרות הירידה בתעריפי ההובלה חברות הספנות שומרות על אופטימיות

ניתוח של חברת פרייטוס מראה כי תעריפי ההובלה מאסיה לחוף המערבי של ארה״ב המשיכו לצנוח, וירדו ב-6% מאז השבוע שעבר לכ-$6,500/FEU, רמה שנראתה לאחרונה במאי 2021. מחירי החכירה של אניות מכולה ממשיכים לשמור על רמה גבוהה
28.07.22 / 10:48
למרות הירידה בתעריפי ההובלה חברות הספנות שומרות על אופטימיות
28.07.22
למרות הירידה בתעריפי ההובלה חברות הספנות שומרות על אופטימיות

הדו״ח השבועי של חברת פרייטוס מעדכן כי על פי נתוני הפלטפורמה מחירי ההובלה הימית המשיכו לרדת השבוע. יחד עם זאת, מחירי החכירה של אניות מכולה ומכירות של אניות יד שנייה, יחד עם הגדלת הקיבולת המתוכננת לשינוע עד אוקטובר, מצביעים על כך שחברות הספנות לא צופות קריסה בנפחים.

 

תעריפי ההובלה ימית בין אסיה לחוף המערבי של ארה״ב (FBX01 Daily) ירדו ב-6% ל-$6,593/FEU. שיעור זה נמוך ב-64% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. תעריפי ההובלה בין אסיה והחוף המזרחי של ארה״ב (FBX03 Daily) עלו ב-4% ל-$10,316/FEU, ונמוכים ב-47% מהתעריפים מהשבוע המקביל בשנה שעברה.

 

ניתוח של חברת פרייטוס מראה כי תעריפי ההובלה מאסיה לחוף המערבי של ארה״ב המשיכו לצנוח, וירדו ב-6% מאז השבוע שעבר לכ-$6,500/FEU, רמה שנראתה לאחרונה במאי 2021 ונמוכה בשני שליש מאשר לפני שנה. מחירי אסיה - צפון אירופה ירדו ב-7% בשבועיים האחרונים ונמוכים ב-30% מהשנה שעברה, לאחר שהיו יציבים מאז סוף אפריל. תעריפי ההובלה בין אסיה והחוף המזרחי של ארה״ב עלו ב-4% - אולי סימן להחמרת העומס, אך הם נמוכים בכמעט 50% מהתקופה המקבילה אשתקד.

 

על פי פרייטוס, למרות ירידת המחירים, ישנם סימנים לכך שחברות הספנות אינן רואות  במגמה זו התחלה של קריסה מוחלטת. על כך מעידים התעריפים הגבוהים עבור אניות מכולה יד שנייה ואוניות חכורות – דבר המציע כי עדיין נמשך החיפוש אחר קיבולת פנויה. כמו כן, לפי לוחות הזמנים, חברות הספנות הוסיפו 20% יותר קיבולת בסחר הטרנס-פסיפי  עד לחודש אוקטובר בהשוואה לשנה שעברה.

 

מהלכים אלה גם מצביעים על כך שחברות הספנות לא צופות שהעומס בנמלי ארה״ב יתפוגג בקרוב.