סמן V וריטס והמשלוח בדרך

ירידה של 3% בנפחי הההובלה הימית הגלובלית בחודש מאי

ירידה של 3% בנפחי הההובלה הימית הגלובלית בחודש מאי

עודף נפח פנוי על האניות הביא לכך שתעריפי ההובלה בין אסיה והחוף המערבי של ארה״ב ירדו ב-29% בעוד התעריפים ירדו רק ב-4% עד כה ביולי. על פי ההערכות אניות מכולה בנתיבי הסחר הטרנס-פאסיפי הפליגו בתפוסה של פחות מ-90%
14.07.22 / 07:34
ירידה של 3% בנפחי הההובלה הימית הגלובלית בחודש מאי
14.07.22
ירידה של 3% בנפחי הההובלה הימית הגלובלית בחודש מאי

תעריפי ההובלה הימית השבוע היו ברמה הכללית מכיוון שחברות הספנות מפחיתות את הקיבולת כדי לעמוד בביקוש היורד. עודף נפח פנוי על האניות הביא לכך שתעריפי ההובלה בין אסיה והחוף המערבי של ארה״ב ירדו ב-29% בעוד התעריפים ירדו רק ב-4% עד כה ביולי.

 

איגוד הקמעונאים הפדרלי של ארה״ב (NRF) דיווח על מספר שיא של מכולות יבוא בחודש מאי, אך צופה ירידה בהיקפים בחודשים יולי עד אוקטובר - נתון המציין לראשונה ירידות בנפחים מאז יולי 2020.

 

אבל הנפחים, כמו התעריפים, יורדים מנקודת התחלה גבוהה במיוחד, כלומר הנפחים בעונת השיא הקרבה עדיין יהיו גבוהים ב-13% עד 15% מאשר ב-2019, מה שמצביע על כך שעונת השיא עדיין יכולה להיות מאוד עמוסה.

 

ירידה בביקושים אמורה לאותת על תחילת הסוף של העומס בנמל, אך היא גם גורמת לעלייה בלתי צפויה במלאים, מה שלעת עתה עשוי להחמיר את העומס מכיוון שיבוא ללא מקום אחסון גורם לפקקים במגרשי הנמלים והרכבות.

 

על פי מדד פרייטוס תעריפי ההובלה בין אסיה לחוף המערבי של ארה״ב ירדו השבוע ב-2% ל-7,271$/FEU. תעריף זה נמוך ב-32% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. תעריפי ההובלה בין אסיה והחוף המזרחי של ארה״ב עלו ב-1% ל-$10,020/FEU, ונמוכים ב-31% מהתעריפים בשבוע המקביל אשתקד.

 

ניתוח של פרייטוס מציין כי הדיווחים מראים ירידה של 3% בנפחי הההובלה הימית הגלובלית בחודש מאי בהשוואה לשנה שעברה, ומעריכים שאניות מכולה בנתיבי הסחר הטרנס-פאסיפי הפליגו בתפוסה של פחות מ-90% - הנתון העיקרי בשמירת תעריפי הובלה גבוהים - לראשונה מאז אמצע 2020. בנתיבי הסחר בין אסיה ואירופה הדיווחים היו כי לאניות המכולה היו רמות ניצול של כ-80%.

 

למרות שהתעריפים היו יציבים השבוע, השטח הפנוי הנוסף, במיוחד מסין לארה״ב, דחף את המחירים באופן משמעותי מאז תחילת מאי. נתוני הקיבולת הטרנס-פסיפית מ- Windward מצביעים על כך שהתעריפים החלו לרדת בחודש מאי מכיוון שהקיבולת נותרה בערך ברמה של מרץ, אך ירדה ב-29% ביוני גם כאשר ייתכן שהקיבולת החלה לרדת. דיווחים אחרונים על עלייה בהפלגות ריקות עשויות להסביר את ההתייצבות האחרונה, שכן התעריפים ירדו רק בכ-4% עד כה ביולי.