סמן V וריטס והמשלוח בדרך

נמל חיפה נמכר בעבור 4.1 מיליארד שקל

נמל חיפה נמכר בעבור 4.1 מיליארד שקל

נבחרה הזוכה לרכישת מניות חברת נמל חיפה בע״מ: הקבוצה המורכבת מחברת גדות מסופים לכימיקלים (1985) בע״מ וחברת Adani Ports and Special Economic Zone Ltd. ההודית, לפי שווי של 4.1 מיליארד שקלים
17.07.22 / 07:45
נמל חיפה נמכר בעבור 4.1 מיליארד שקל
17.07.22
נמל חיפה נמכר בעבור 4.1 מיליארד שקל

בסיום תהליך ההתמחרות, שערכה הוועדה למכירת מניות המדינה, זכתה קבוצה המורכבת מחברת גדות מסופים הישראלית וחברת Adani ההודית, במרכז למכירת מניות נמל חיפה, והיא תרכוש 100% ממניות החברה בסכום של 4.1 מיליארד שקלים חדשים. 

 

בהליך ההתמחרות השתתפו שלוש קבוצות שהגישו לוועדה את ההצעות הגבוהות ביותר: קבוצה המורכבת מחברת Adani ההודית וחברת גדות הישראלית, קבוצה המורכבת מחברתDAO , ג'נריישן קפיטל ו- LOMAR Shipping הבריטית, וכן תעשיות מספנות ישראל בע"מ.

 

הפרטת חברת נמל חיפה הינה חלק מהרפורמה הכוללת בנמלים. ההפרטה תגביר את התחרות בנמלי הים, תביא לשיפור יעילות הנמלים באמצעות השקעות משמעותיות בנמל ותסייע בהקלה בייבוא ובהקלה על יוקר המחייה.

 

הליך ההפרטה החל בשנת 2020 עם אישור ועדת השרים לענייני הפרטה. הפרטת נמל חיפה היא השנייה שמבוצעת בישראל לאחר שבשנת 2013 הפריטה המדינה את פעילות נמל אילת.

 

שר האוצר, אביגדור ליברמן: ״מדובר בבשורה גדולה לאזרחי מדינת ישראל. הפרטת נמל חיפה תביא להגברת התחרות בנמלים ובכך להורדת יוקר המחייה. נמשיך להוביל מדיניות אחראית של כלכלה חופשית, שתזניק את הכלכלה הישראלית״.

 

מנכ״ל משרד האוצר ויו״ר הוועדה למכירת מניות המדינה בנמל חיפה, רם בלינקוב: ״מכירת מניות חברת נמל חיפה הינה צעד משמעותי לשיפור יעילות הנמלים בישראל ולעידוד התחרות בנמלי הים. אני מודה לחברי הוועדה, אנשי רשות החברות הממשלתיות, יועצי הוועדה וגורמי המקצוע במשרדי האוצר והתחבורה, על העבודה המסורה למען ביצוע הליך מיטבי ושקוף. המחיר משקף אמון במשק הישראלי ובעובדי והנהלת הנמל״.

 

חברת נמל חיפה: נמל חיפה הגיע לרגע המכירה בשיאו

ֿ

מחברת נמל חיפה נמסר: ״למעלה משלוש שנים של הליך הפרטה הגיעו לשיאם היום ובמחיר גבוה מהמצופה שמעיד על כך שנמל חיפה הגיע לרגע המכירה בשיאו.

הפרטת נמל חיפה תבטיח את יכולת התחרות של הנמל ושיגשוגו בעשרות השנים הבאות. העובדה כי ארבע קבוצות שונות התחרו היום על הזכות להפעיל את נמל חיפה עד לשנת 2054 מהווה תעודת כבוד להליך הפרטה מורכב שהיה רווי אתגרים, והסתיים בהצלחה, בתקופה בה השרשרת הלוגיסטית בעולם חווה טלטלות. חברת נמל חיפה שתעבור בקרוב לידי הזוכה היא חברה רווחית, שהכינה את עצמה לעידן התחרות, עברה תהליך התייעלות מקיף כולל הסכם פרישה של כ-200 עובדים, ושימרה את עמוד השידרה הניהולי שלה בהובלתם של יו״ר הדירקטוריון אשל ארמוני ומנכ״ל הנמל מנדי זלצמן. תחת הנהלת הקבוצה הזוכה תוכל חברת נמל חיפה לעשות קפיצת מדרגה נוספת בשנים הקרובות. לצד פעילות המכולות, תוכל החברה להתמקד בתחומי המטען הכללי ותחום התיירות והקרוזים, כולל פיתוח חזית ים משגשגת, למען תושבי ישראל בכלל וחיפה בפרט. 

 

יו״ר דירקטוריון נמל חיפה אשל ארמוני: ״לאחר תהליך מורכב מאוד הצלחנו להבטיח את עתידו של נמל חיפה ואת יכולתו להתחרות בשנים הבאות. נעביר לרוכש חברה איתנה ורווחית עם שדרה ניהולית איכותית, עובדים מנוסים ולקוחות אסטרטגיים. תודה לשרי האוצר והתחבורה, למנכ״ל האוצר, אנשי רשות החברות ובראשם רועי כחלון, לעמיתיי הדירקטורים, להנהלה ולעובדים וכמובן לשותפי לדרך מנדי זלצמן, מנכ״ל הנמל״.

 

מנכ״ל חברת נמל חיפה מנדי זלצמן: ״חברה שנמצאת בהליך מכירה ארוך עלולה לאבד עם הזמן את הרוח במפרשיה. אני גאה לומר שנמל חיפה הצליח להגיע לרגע מכירת הנמל בשיאו, תוך שהוא גם מתייעל ונותן שירות מצויין בהווה, וגם הניע מהלכי רכש ותוכניות אסטרטגיות לשנים הבאות. אני מאחל לרוכשים שידעו לקחת את הנמל קדימה, להמשך שיגשוג והתמודדות בתחרות בריאה מול שאר הטרמינלים בישראל״.