סמן V וריטס והמשלוח בדרך

מדד פרייטוס: עלייה בתעריפי ההובלה מסין לחוף המזרחי

מדד פרייטוס: עלייה בתעריפי ההובלה מסין לחוף המזרחי

הביקוש החזק בנתיב הסחר הטרנס-אטלנטי דחף את שיעורי ההובלה הימית ב-20% מאז סוף ינואר, וקיימת אינדיקציה לביקוש בהובלת מטען אווירי בנתיב בריטניה - ארה״ב עם עלייה של 30% בחיפושים לאורך נתיב זה מתחילת השנה
18.03.21 / 17:27
מדד פרייטוס: עלייה בתעריפי ההובלה מסין לחוף המזרחי
18.03.21
מדד פרייטוס: עלייה בתעריפי ההובלה מסין לחוף המזרחי

מעבר מהחוף המערבי הצפוף לחוף המזרחי עשוי להשפיע על תעריפי ההובלה: תעריפי ההובלה הימית מאסיה לחוף המערבי של ארה״ב ירדו בשיעור של 13% משיאם בחודש פברואר האחרון, ואילו תעריפי ההובלה מאסיה לחוף המזרחי בארה״ב ירדו רק ב-5% משיאם הגבוה ביותר והם עדיין גבוהים ב-16% לעומת תעריפי סוף 2020.

הביקוש החזק בנתיב הסחר הטרנס-אטלנטי דחף את שיעורי ההובלה הימית ב-20% מאז סוף ינואר, וקיימת אינדיקציה לביקוש בהובלת מטען אווירי בנתיב בריטניה - ארה״ב עם  עלייה של 30% בחיפושים לאורך נתיב זה מתחילת השנה - רמה שנשמרה מאז תחילת פברואר.

מחירי ההובלה בנתיב סין - החוף המערבי של ארה״ב צנחו ב-5% לרמה של 4,292 דולר / FEU. שיעור זה גבוה ב-224% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

מחירי ההובלה בנתיב סין - החוף המזרחי של ארה״ב עלו ב-6% ל -5,716 דולר / FEU, והם גבוהים ב-125% מהתעריפים בשבוע המקביל אשתקד.

עומסים בנמלים ועיכובים הם עדיין בעיה בנמל לוס אנג׳לס/לונג ביץ׳, וכל הסימנים מצביעים על כך שלא תהיה ירידה משמעותית בביקוש להובלה ימית בעתיד הקרוב: זאת למרות שסך היבוא מאסיה לארה״ב ירד בחודש פברואר ב-18% לעומת ינואר שקדם לו.

יחד עם זאת קיימים דיווחים כי למשלחים קל יותר כעת להבטיח כי המטענים יעלו על אניות בדרכם מאסיה לארה״ב. ייתכן בגלל שכמה יבואנים הסיטו את הזמנות מנמלי לוס אנג׳לס/ לונג ביץ׳ לנמלים אחרים, בדיוק בזמן בו חברות הספנות מוסיפות שירותים חדשים מאסיה לחוף המזרחי בארה״ב.

תעריפי ה״ספוט״ עשויים להתחיל ולשקף את השינוי הזה. מחירי אסיה - החוף המערבי בארה״ב צנחו כעת בשיעור של 13% מהשיא בפברואר, והם גבוהים רק ב-11% מהתעריף  הממוצע במהלך חודשים מאי - דצמבר. בינתיים, תעריפי הספוט מאסיה לחוף המזרחי של ארה״ב עלו השבוע. הם רק 5% מתחת לשיא ינואר, והם גבוהים ב-16% ממה שהיו בדצמבר.

הביקוש בנתיב הסחר הטרנס-אטלנטי ממשיך להיות חזק, כאשר תעריפי ההובלה עלו ב-20% מאז סוף ינואר, והורדת המכסים בארה״ב ובריטניה עשויה לעודד סחר בנתיב זה. ואותה מגמה תופסת אחיזה במטענים אוויריים בנתיב הטרנס-אטלנטי, שם נפח החיפוש של משלחים מראה עלייה של 30% מתחילת השנה, רמה שנשמרה מתחילת פברואר.