סמן V וריטס והמשלוח בדרך

מדד פרייטוס: עלייה של 25% בתעריפי ה״חזור״ לאסיה

מדד פרייטוס: עלייה של 25% בתעריפי ה״חזור״ לאסיה

תעריפי ההובלה בין אסיה וצפון אירופה טיפסו בשיעור של 7% לשיא חדש של 8,945 דולר / FEU. הצפי: גם כאשר הצריכה תתמתן הקמעונאים יבקשו להכין מלאים לקראת עונת החגים דבר שישמור על תעריפי ההובלה גבוהים
09.06.21 / 10:42
מדד פרייטוס: עלייה של 25% בתעריפי ה״חזור״ לאסיה
09.06.21
מדד פרייטוס: עלייה של 25% בתעריפי ה״חזור״ לאסיה

מדד פרייטוס השבועי מגלה כי תעריפי ההובלה הימיים נותרו גבוהים ביותר ברוב הנתיבים, כאשר התעריפים בין אסיה וצפון אירופה מטפסים בשיעור של 7% לשיא חדש, ומחירי ה״חזור״ מהחוף המזרחי לאסיה מטפסים ב-25% ל-1,022 דולר / FEU.

ניתוח שנערך לאחרונה מראה כי גם לאחר חודשים של נפחי שיא, מכירות חזקות מונעות מקמעונאים לבנות את המלאים שלהם, כאשר המשמעות היא שגם כאשר הצריכה תתמתן הקמעונאים יבקשו להכין מלאים לקראת עונת החגים דבר שישמור על תעריפי ההובלה גבוהים.

תעריפי ההובלה בין סין לחוף המערבי בארה״ב צנחו ב-3% ל-5,473 דולר / FEU. תעריף זה  עדיין גבוה ב-218% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. תעריפי ההובלה בין אסיה והחוף המזרחי עלו ב-1% ל-7,481 דולר / FEU, והם גבוהים ב -173% מהתעריפים בשבוע המקביל אשתקד.

תעריפי ההובלה ממשיכים לשקף את המציאות הנוכחית בהובלה ימית השבוע: המחירים נותרים גבוהים במיוחד ככל שהקיבולת מגיעה למקסימום שלה והביקוש נשאר ברמות שיא.

המחירים נותרו ברמתם אך הם גבוהים ברוב הנתיבים, כאשר תעריפי ההובלה בין אסיה והחוף המערבי של ארה״ב יותר מפי ארבעה מאשר השבוע המקביל בשנת 2019. תעריפי ההובלה בין אסיה וצפון אירופה טיפסו בשיעור של 7% לשיא חדש של 8,945 דולר / FEU, ותעריפי ההובלה בחזור מהחוף המזרחי של ארה״ב לאסיה עלו ב-25% ל-1,022 דולר / FEU.

הדרישה המתמשכת שמניעה את התעריפים הללו גורמת לכך שאפילו מכולות שהוזמנו בחוזים שנתיים שנחתמו לאחרונה תחת תעריפים גבוהים מאד, מגולגלים להפלגות מאוחרות יותר (Rolled over), והנפחים למטענים הופך להיות מועט.