סמן V וריטס והמשלוח בדרך

מדד פרייטוס: שיא חדש בתעריפי ההובלה מאסיה לים התיכון

מדד פרייטוס: שיא חדש בתעריפי ההובלה מאסיה לים התיכון

למרות שהמחירים ברוב הנתיבים נותרו יציבים, המחירים מאסיה לים התיכון טיפסו ב-8% לשיא חדש של 9,928 דולר / FEU, עלייה של 23% מתחילת החודש. מחירי ההובלה מאסיה לחוף המזרחי של ארצות הברית ולים התיכון טיפסו ב-18% כל אחד
09.06.21 / 10:46
מדד פרייטוס: שיא חדש בתעריפי ההובלה מאסיה לים התיכון
09.06.21
מדד פרייטוס: שיא חדש בתעריפי ההובלה מאסיה לים התיכון

ניתוח של מדד פרייטוס שמתפרסם מדי שבוע מציין כי אף על פי שתעריפי הובלת המכולות טיפסו בכל הנתיבים העיקריים בשבועות האחרונים, אלו שנחשפו לסואץ עדיין מרגישים את העוקץ יותר. תעריפי ההובלה הימית מאסיה לים התיכון עלו ב-23% בחודש מאי לכמעט 10,000 דולר / FEU, ומחירי ההובלה מאסיה לחוף המזרחי של ארצות הברית ולים התיכון טיפסו ב-18% כל אחד, זאת לעומת עלייה של ״רק״ 10% לחוף המערבי של ארה״ב.

תעריפי ההובלה מאסיה לחוף המערבי של ארה״ב צנחו ב-2% ל-5,379 דולר / FEU. תעריף  זה גבוה ב-221% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. תעריפי ההובלה מאסיה לחוף המזרחי של ארה״ב ירדו גם הם ב-2% ל-7,328 דולר / FEU, והם גבוהים ב-180% מהתעריפים בשבוע המקביל אשתקד.

אנליסט מחקר בפרייטוס מציין כי ״ללא סימנים לכך שהביקוש להובלה ימית מתרכך, תעריפי  ההובלה נותרו גבוהים. ולמרות שהמחירים ברוב הנתיבים נותרו יציבים, המחירים מאסיה לים התיכון טיפסו ב-8% לשיא חדש של 9,928 דולר / FEU, עלייה של 23% מתחילת החודש. עלייה זו מהווה אינדיקציה נוספת לכך שנתיבים עם חשיפה רבה יותר להפרעות בתעלת בסואץ עשויים עדיין לחוש את ההשפעות, שכן תעריפי ההובלה מאסיה לחוף המזרחי של ארה״ב, צפון אירופה והים התיכון עלו כולם ב-18% בחודש האחרון.

ובעוד שחלק מהקמעונאים האירופאים כבר חווים מחסור במלאים עקב עיכובים משמעותיים  בשרשרת האספקה, חלק מהאנליסטים משוכנעים שהביקוש האירופי האמיתי עוד טרם התעורר״.