סמן V וריטס והמשלוח בדרך

נמל אשדוד: שיבושי ההאטה עשויים לגרום לנמל נזק של מיליוני שקלים ההסתדרות על המשבר בנמלים: ״עמדת המדינה שערורייתית״ אשראי: זינוק של 50% באישור עסקאות ליצואנים ישראלים ב-2021

נמל אשדוד: שיבושי ההאטה עשויים לגרום לנמל נזק של מיליוני שקלים ההסתדרות על המשבר בנמלים: ״עמדת המדינה שערורייתית״ אשראי: זינוק של 50% באישור עסקאות ליצואנים ישראלים ב-2021

לטענת חברת נמל אשדוד עובדי סקטור בתי מלאכה האטו את קצב תיקון התקלות ואף מבצעים פחות משמרות נוספות, וזאת מחודש אוקטובר שעבר. חברת נמל אשדוד: נזקי שביתת ההאטה הלכו והצטברו עד כדי מצב שחלק משמעותי מפעילות הנמל אינו מתקיים
23.01.22 / 16:39
נמל אשדוד: שיבושי ההאטה עשויים לגרום לנמל נזק של מיליוני שקלים ההסתדרות על המשבר בנמלים: ״עמדת המדינה שערורייתית״ אשראי: זינוק של 50% באישור עסקאות ליצואנים ישראלים ב-2021
23.01.22
נמל אשדוד: שיבושי ההאטה עשויים לגרום לנמל נזק של מיליוני שקלים ההסתדרות על המשבר בנמלים: ״עמדת המדינה שערורייתית״ אשראי: זינוק של 50% באישור עסקאות ליצואנים ישראלים ב-2021

נמל אשדוד העביר ביום חמישי (20.1.22) פנייה דחופה לבית הדין לעבודה בבקשה למנוע מההסתדרות לנקוט בצעדים ארגוניים הננקטים לטענתה מזה כארבעה חודשים.  

 

מחברת נמל אשדוד נמסר כי ״החברה פעלה ככל יכולתה להימנע מפנייה לבית הדין בבקשה לקבלת סעד משפטי וזאת הן באמצעות קיום שיחות, פגישות וישיבות משא ומתן בתקווה להגיע לחתימה על הסכם קיבוצי חדש שהחברה תוכל לעמוד בו מחד ומבלי לפגוע באיתנות הנמל בעידן התחרות מאידך, והן באמצעות הבקשה לכנס מועצת ייצור. למרבה הצער נציגות העובדים פועלת בחוסר אחריות ובחרה לאפשר לעובדים לשבש את העבודה דווקא בשעת החירום בה אנו מצויים בתקווה כי לא יעלה בידי החברה להוכיח שיבושים אילו בהליך משפטי והיא תיאלץ להיכנע ללחץ הכלכלי הלא חוקי המופעל עליה״.

 

בקשת הנהלת נמל אשדוד מוגשת לאור שיבושי האטה הננקטים בנמל על ידי עובדי סקטור בתי מלאכה - ענף ציוד מתמחה - החל מחודש אוקטובר 2021. לטענת חברת נמל אשדוד העובדים האטו את קצב תיקון התקלות ואף מבצעים פחות משמרות נוספות. נזקי שביתת ההאטה הלכו והצטברו עד כדי מצב שחלק משמעותי מפעילות הנמל אינו מתקיים. שיבושים אלו ננקטים עוד בטרם הוכרז סכסוך העבודה ביום 11 בינואר 2022.

 

הנהלת הנמל טוענת בפני בית הדין כי נציגות העובדים בחרה לנקוט, ולא בפעם הראשונה, בצעדים כואבים אך ״בלתי נראים״, כדי ליהנות מ״שביתה דה לוקס״, קרי, שיבושים שאיש מהעובדים ונציגותם לא ייאלץ לשאת באחריות לתוצאותיהם.

 

לטענת נמל אשדוד כתוצאה מהשיבושים הננקטים, ישנה האטה בקצב הטיפול בתקלות במנופי הגשר שבמסופי המכולות וכן במנופים המוצבים בעורף הלוגיסטי של אותם הרציפים. התארכות הזמן שבו המנופים תקולים משליכה באופן ישיר על קצב השירות ללקוחות החברה בפריקת והעמסת אניות בקו המים, ושיבוש חלונות הזמן המוקצים לפריקה או טעינה של האניות הפוקדות את הנמל.

 

בפנייה לבית הדין לעבודה כותבת חברת נמל אשדוד כי: ״כתוצאה מהשיבושים הננקטים, החל מחודש אוקטובר 2021 ישנה האטה בקצב הטיפול בתקלות במנופי הגשר שבמסופי המכולות ברציפים 7, 9 (מסוף אשדוד) ו- 22 וכן במנופים המוצבים בעורף הלוגיסטי של הרציפים, 7, 9, מנופי שער מסוג RMG. 

החל מחודש דצמבר 2021 נזקי שביתת ההאטה אילצו את החברה להסיט את כוח האדם מרציף 23 (בו לא ננקטו שיבושי האטה) לרציפים 7, 9 ו-22 לצורך טיפול בתקלות במנופים, מה שבסופו של דבר מאט אף קצב הטיפול בתקלות גם במנופי הגשר המוצבים ברציף המכולות 23 (מסוף יובל), וכן במנופי השער המוצבים בעורף הלוגיסטי של רציף זה מסוג RTG. זאת כפועל יוצא מכך״. 

 

 

מחברת נמל אשדוד נמסר כי ״הנזקים הכספיים והתדמיתיים הנגרמים לחברה, הנמצאת בתקופה רגישה ביותר לנוכח פתיחת הנמלים הפרטיים והתגברות התחרות הולכים ומצטברים, כל זאת ללא כל הצדקה עניינית וללא עילה משפטית״.

 

נמל אשדוד מיוצג ע״י עו״ד חיה ארמן ועו״ד מיכל הברפלד ממשרד הרצוג פוקס נאמן.