סמן V וריטס והמשלוח בדרך

נמל חיפה נמצא בידיים פרטיות

נמל חיפה נמצא בידיים פרטיות

בטקס שהתקיים היום בנמל השתתפו ראש הממשלה נתניהו, שרת התחבורה מירי רגב, ראש קבוצת אדאני והבעלים שלה מר גאוטם אדאני, ומנכ״ל קבוצת גדות, עופר לינצ׳בסקי. רה״מ נתניהו ציין שאדאני ימשיך להשקיע בישראל. "ישראל נמצאת במגעים להשקת קן רכבת בין ישראל – ירדן וסעודיה"
01.02.23 / 08:41
נמל חיפה נמצא בידיים פרטיות
01.02.23
נמל חיפה נמצא בידיים פרטיות

היום התקיים בנמל חיפה טקס חגיגי להעברת הבעלות של חברת נמל חיפה לידי קבוצת אדאני- גדות שזכתה במכרז להפרטת הנמל והציעה לרכוש את הנמל עבור 4.1 מיליארד דולר. בטקס לקחו חלק מאות מוזמנים מהצמרת העסקית והכלכלית של ישראל.

 

נזכיר שהתשלום האחרון עבור הזיכיון הועבר לידי משרד האוצר וחברת הנמל בשבוע הראשון של ינואר ולאחר מכן נחתמו כל ההיתרים והמסמכים הנדרשים לשם השלמת העיסקה במשרד האוצר ובמשרדי הנהלת נמל חיפה (ר׳ לינק).

 

בטקס שהתקיים היום בנמל השתתפו ראש הממשלה נתניהו, שרת התחבורה מירי רגב, ראש קבוצת אדאני והבעלים שלה, מר גאוטם אדאני, ועופר לינצ׳בסקי, מנכ״ל קבוצת גדות, וראש עיריית חיפה, עינת קליש רותם.

 

רה״מ נתניהו ציין בדבריו בטקס הבוקר בנמל חיפה כי ההשקעות מהודו ימשיכו להגיע לישראל. נתניהו הוסיף כי ישראל נמצאת במגעים להשקת קן רכבת בין ישראל – ירדן וסעודיה – קו אשר יהפוך את נמל חיפה לנקודת הכניסה והיציאה למגוון גדול של מטענים בדרכם לאירופה והמזרח התיכון בלא שיצטרכו לעבור את חצי האי ערב.

גאוטם אדאני, יו״ר קבוצת אדאני שהגיע לטקס בנמל חיפה הבוקר, ציין כי הוא ימשיך להשקיע בישראל באמצעות קבוצת אדאני. ״אנחנו נשנה את הנוף בנמל לחלוטין. אנחנו נהפוך את נמל חיפה למקור גאווה לקבוצת אדאני – גדות ולכל תושבי ישראל״. אדאני לא התייחס לפרשת אדאני- הינדרברג שעלתה בשבוע האחרון כ-70 מיליארד דולר לשווי החברות של קבוצת אדאני.

 

שרת התחבורה רגב ציינה במהלך הטקס כי היא מרגישה בסגירת מעגל שכן בכהונתה הקודמת החל הליך הפרטת הנמל. השרה הדגישה את החשיבות שהיא רואה בשמירה על עובדי חברת הנמל.

 

עפר לינצ׳בסקי, מנכ״ל קבוצת גדות, אמר – בהמשך להודעה על שיחות להקמת קו רכבת בין סעודיה, ירדן וחיפה - כי החברה שואפת להעביר עשרות אלפי מכולות מסעודיה לישראל דרך מעברי הגבול לנמל חיפה ומשם בהובלה ימית ליעדים בכל רחבי העולם.