סמן V וריטס והמשלוח בדרך

מינהל המכס השיק את מערכת היצוא החדשה בשער עולמי

מינהל המכס השיק את מערכת היצוא החדשה בשער עולמי

מערכת היצוא עלתה בהצלחה ובמועד שנקבע, הודות לשיתוף פעולה מלא של כל גורמי קהילת סחר חוץ. מרכז השליטה שהוקם במטה מינהל המכס פעל לאורך השבוע האחרון ועתיד להמשיך ולפעול עד סוף חודש ינואר
17.01.23 / 14:23
מינהל המכס השיק את מערכת היצוא החדשה בשער עולמי
17.01.23
מינהל המכס השיק את מערכת היצוא החדשה בשער עולמי

היום, ה-15 בינואר 2023, בשעה 08:00 השיק מינהל המכס ברשות המסים בהצלחה את מערכת היצוא החדשה בשער עולמי למחשוב היצוא של מדינת ישראל.

 

מערכת היצוא החדשה מחליפה את מערכת  סחר החוץ הקיימת, ומהווה המשך ישיר למערכת היבוא אשר עלתה לפני חמש שנים, ב-14 בינואר 2018 ובכך השלים מינהל המכס מעבר למערכת ממוחשבת אחת - שער עולמי.

 

מערכת היצוא עלתה בהצלחה ובמועד שנקבע, הודות לשיתוף פעולה מלא של כל גורמי קהילת סחר חוץ, תוך השתתפות בשולחנות עגולים, בבדיקות מערכת, בהדרכות, במפגשים קבועים עם הנהלת הפרויקט ועוד. הנהלת הפרויקט כללה נציגים ממטה מינהל המכס וממוני/ות יח׳ היצוא בבתי המכס.

 

מרכז השליטה שהוקם במטה מינהל המכס פעל לאורך השבוע האחרון ועתיד להמשיך ולפעול עד סוף חודש ינואר. במקביל הוקמו חדרי מצב בכל בתי המכס הפרוסים ברחבי הארץ, אשר נתנו מענה לסוכני המכס וליצואנים במהלך ימי ההשבתה ואפשרו את רצף הסחר ללא עיכובים.

 

כחלק מהיערכות מינהל המכס להעלאת המערכת הושבתו מערכות היצוא מיום שלישי, ה-10.1 בשעה 22:00, וביום חמישי ה-12.1 בשעה 06:00 הושבתה מערכת היבוא.

 

במהלך הלילה שבין ה-14 (מוצ״ש) ל-15 בינואר, הועלו מערכות היצוא והיבוא בשער עולמי באופן מדורג ובסינרגיה עם כלל גורמי המחשוב של הקהילה.

 

ראש מינהל המכס, מר כפיר חן: ״ההשקעה הרבה באפיון ובפיתוח המערכת תפשט הליכים, תשפר ותייעל משמעותית את תהליכי היצוא לקהילייה בכלל ולקהל היצואנים בפרט. אני שמח לציין כי המערכת עלתה ללא אירועים חריגים או פגיעה בתהליכי הסחר השונים״.

 

מרשות המסים נמסר כי ״מינהל המכס מודה לכל הגורמים אשר השתתפו ותרמו להצלחת הפרויקט הלאומי, שישנה את פני הסחר של מדינת ישראל״.