סמן V וריטס והמשלוח בדרך

נתב״ג: נכנס לתוקפו נוהל הביטחון החדש במסופי המטען האווירי

נתב״ג: נכנס לתוקפו נוהל הביטחון החדש במסופי המטען האווירי

לדברי אמיר שני, סגן נשיא איגוד לשכות המסחר, מרבית הפעולות הכלולות בנוהל הביטחון החדש הסתיימו והוטמעו במלואן. הנושא היחיד שעדיין דורש טיפול הינו נושא נהג מהימן. אמיר שני: ״נהגים אלו חייבים לעבור תהליך של בדיקה ביטחונית במסופי המטען״
28.06.23 / 15:37
נתב״ג: נכנס לתוקפו נוהל הביטחון החדש במסופי המטען האווירי
28.06.23
נתב״ג: נכנס לתוקפו נוהל הביטחון החדש במסופי המטען האווירי

במהלך אפריל 2023 נכנס לתוקפו נוהל הביטחון החדש במסופי המטען בנתב״ג. הנוהל נכנס לאחר עבודה מאומצת של ארגון התאגידים של סוכני המכס והמשלחים הבינ״ל, אשר הוביל את ועדת ההיגוי לנושא ביחד עם הגוף המנחה את אבטחת התעופה בישראל.

 

מרבית הפעולות הכלולות בנוהל הביטחון החדש הסתיימו והוטמעו במלואן: חברות ההובלה הפועלות בנתב״ג אושרו כמוביל מהימן על ידי מסופו המטען, המשלחים הבינלאומיים הפועלים למול יצואני קוד ביטחון אושרו כסוכן מהימן על ידי מסופי המטען, המרלו״גים הפועלים למול יצואני קוד ביטחון אושרו כמרלו״ג מהימן על ידי מסופי המטען, היצואנים בעלי קוד ביטחון עברו למארזים אינדיקטיביים על פי הנחיות מסופי המטען. הופסקה הדבקת הלייבלים על גבי משלוחי יצוא ברמפות המסופים. הופסק השידור של סטטוס הביטחון במהלך הקליטה והוא נשלח ללקוחות ולאחריה.

 

לדברי אמיר שני, סגן נשיא לשכת איגוד לשכות המסחר, הנושא היחיד שעדיין דורש טיפול הינו נושא נהג מהימן. ״נהג מהימן פירושו כל נהג המביא לנתב״ג משלוח יצוא אווירי של יצואן קוד ביטחון, בין אם מועסק על ידי חברת הובלה, יצואן, חברת בלדרות, מרלו״ג, משלח או כל גורם אחר. נהגים אלו, בכדי להוביל משלוחים של יצואני קוד ביטחון חייבים לעבור תהליך של בדיקה ביטחונית במסופי המטען״.

 

שני מציין כי עקב מגבלות משפטיות ולמרות שהתהליך והטפסים זהים, הבדיקה נדרשת להתבצע מול כל מסוף בנפרד. לדבריו, את הקשר מול המסופים חייבת לבצע חברת הובלה אשר אושרה כמהימנה ועליה לוודא כי הנהגים הרלוונטיים עברו את התהליך במלואו מול כל אחד מהמסופים.

 

נציין כי הגוף המנחה את אבטת התעופה הסכים לאשר פרק זמן חריג נוסף להשלמה עד לסוף יולי 2023. לאחר מכן משלוח מיצואן קוד ביטחון אשר יגיע עם נהג שאינו מוכר כ״נהג מהימן״, יטופל כמשלוח ללא קוד ביטחון.

 

אמיר שני: ״אני מבקש להודות לכלל השחקנים השונים לאורך שרשרת הייצוא האווירי אשר שיתפו פעולה ונרתמו לתכנית החדשה ובכך אפשרו את הטמעתה באופן חלק ומיטבי. מגיעה תודה רבה לכלל נציגי שרשרת האספקה של היצוא האווירי בישראל על המאמץ יוצא הדופן וההירתמות לתהליך״.