סמן V וריטס והמשלוח בדרך

שיא של אניות בהמתנה מחוץ לנמלי ארה״ב

שיא של אניות בהמתנה מחוץ לנמלי ארה״ב

בימים אלו חווים נמלי ארה״ב עומסים כבדים ומאז פרוץ נגיף הקורונה נקבע שיא של אניות המבקשות לפקוד את נמלי ארה״ב
19.09.21 / 15:33
שיא של אניות בהמתנה מחוץ לנמלי ארה״ב
19.09.21
שיא של אניות בהמתנה מחוץ לנמלי ארה״ב

מספר אניות המטען הממתינות להיכנס לנמלי ארה"ב הגיע לשיא מאז החלה מגיפת הקורונה, ובימים אלו אף מחמיר עבור חברות המנסות לחדש את המלאי בסחר עם נמלי אסיה, באחת התקופות העמוסות בשנה של הובלה ימית.

ארבעים וארבע אניות מכולה ממתינות על עוגן מחוץ לנמלי לוס אנג'לס ולונג ביץ׳ בקליפורניה. זהו מספר שיא של אניות בהמתנה כאשר בחודש פברואר השנה המתינו מחוץ לנמלים אלו 40 אניות מכולה. זמן ההמתנה הממוצע עלה בימים אלו ל-7.6 ימים, לעומת 6.2 ימים באמצע אוגוסט, על פי נתוני נמל לוס אנג׳לס. 

כאמור, רשימת האניות בהמתנה הולכת ומתארכת לאור העובדה שתשתית ההובלה היבשתית במשאיות ורכבות מתמודדת עם צווארי בקבוק משלה של מכולות ומטענים שאינם מועברים מספיק מהר למרכזי הפצה והמחסנים.

מחסור בכח אדם הוא חלק מהבעיה. גורם נוסף לעומסים נובע מכך שיבואנים אמריקאים מנסים להצטייד לקראת החגים בסוף השנה. יתרה מכך, אוגוסט וספטמבר תמיד היו חודשים מאד פעילים ביבוא סחורות מסין. 

על כל זה יש לציין את נגיף הקורונה אשר שב ומשבש את לוחות הזמנים לאספקת סחורות, כאשר לא פעם נמצאו אנשי צוות ים חולים בנגיף, מה שמונע כניסה לנמלי היעד. 

כאמור, עם אניות מכולה שנגרעו מלוח הזמנים כשהן עמוסות במטען, נמלי המכולות בחופי ארה"ב חווים נפח שיא שהם מתקשים לטפל בהם לאורך זמן.