סמן V וריטס והמשלוח בדרך

תעריפי ההובלה נותרו ללא שינוי

תעריפי ההובלה נותרו ללא שינוי

חברות הספנות הגדילו את מספר ההפלגות המבוטלות ודבר זה גרם ככל הנראה ליציבות ברמת התעריפים. מנכ״ל האפאג לויד: מאמין כי בסופו של דבר תעריפי ההובלה ייקבעו על רמות גבוהות יותר מלפני המגפה
30.10.22 / 15:45
תעריפי ההובלה נותרו ללא שינוי
30.10.22
תעריפי ההובלה נותרו ללא שינוי

ניתוח של מדד פרייטוס מגלה כי תעריפי ההובלה הימית באוקיינוס הפסיפי נותרו ללא שינוי בשני החופים השבוע. האטה זו של ירידת התעריפים בהשוואה למגמות האחרונות עשויה להיות סימן מוקדם לכך שהעלייה האחרונה בהפלגות שבוטלו על ידי מובילים מתחילה להשפיע על התעריפים.

 

תעריפי ההובלה הימית בין אסיה והחוף המערבי של ארה״ב (FBX01 Daily) היו יציבים על $2,494/FEU. שיעור זה נמוך ב-85% מהתקופה המקבילה אשתקד. תעריפי ההובלה הימית בין אסיה והחוף המזרחי של ארה״ב (FBX03 Daily) נותרו ללא שינוי ברמה של 5,713$/FEU, ונמוכים ב-71% מהתעריפים בשבוע המקביל אשתקד.

 

חברות הספנות הגדילו את מספר ההפלגות המבוטלות ודבר זה גרם ככל הנראה ליציבות ברמת התעריפים. ההאטה בירידות התעריפים עשויה להעיד על כך שביטולי ההפלגות – שעד כה לא היו אפקטיביים בעצירת הירידה בתעריפים - מתחילה להשפיע.

 

כמו כן, חברות הספנות מגדילות את מספר ההפלגות המבוטלות מאסיה לאירופה גם כן, אם כי התעריפים ירדו ב-8% נוספים בנתיב זה השבוע, למרות שהנפחים ממשיכים לרדת.

אינדיקציה נוספת לירידת הביקוש בהובלה הימית היא הגידול שנרשם בגודל צי אניות המכולה הלא פעילות – שעוקב אחר מספר כלי השיט שאינם בשימוש כיום - לא כולל הפלגות מבוטלות.

 

רולף האבן יאנסן, מנכ״ל האפאג לויד שהיא חברת הספנות החמישית בגודלה בעולם (מבחינת גודל צי אניות), העריך השבוע שכוחות השוק עלולים לדחוף את תעריפי ההובלה הימית מתחת לרמות של 2019 בטווח הקרוב. אף על פי כן, הוא מאמין שמגמות ביקוש ועלויות ליחידה גבוהות יותר מאשר ב-2019 יובילו בסופו של דבר את התעריפים להתיישב מעל לרמות שלפני המגפה.

 

יאנסן אמר כי: ״בסופו של דבר, בין אם נרצה ובין אם לא, העלויות עלו בצורה משמעותית במהלך השנים האחרונות. תעריפי האניות החכורות עלה וההתחייבויות נעשו לתקופות ארוכות יותר. עלויות הטיפול במסופי המטענים עלו, עלויות הדלק עלו, וזה מביא לעלות יחידה גבוהה יותר עבור כלל התעשייה, בממוצע״.