סמן V וריטס והמשלוח בדרך

DP World תתקין מערכת חדשנית לאחסון מכולות בנמל Pusan

DP World תתקין מערכת חדשנית לאחסון מכולות בנמל Pusan

מערכת ה- BOXBAY מאפשרת אחסון ושליפה של מכולות מהרציפים ואחסון עד לגובה של אחת עשרה קומות. המערכת ממקסמת את השטח, מצמצמת משמעותית את זמן הטיפול, ומגבירה את היעילות האנרגטית והבטיחות, תוך הפחתת עלויות התפעול
13.03.23 / 11:45
DP World תתקין מערכת חדשנית לאחסון מכולות בנמל Pusan
13.03.23
DP World תתקין מערכת חדשנית לאחסון מכולות בנמל Pusan

ברת הענק DP World מדובאי, המפעילה מסופים וטרמינלים בעשרות נמלי ענק בעולם, הכריזה על התקנה מסחרית ראשונה של מערכת האחסון החדשנית שלה BOXBAY במסוף המכולות שלה בפוסאן שבדרום קוריאה.

 

המערכת הייחודית והחדשנית BOXBAY פותחה על ידי מהנדסי DP World ומומחים מחחברת ההנדסה התעשייתית SMS Group, במסגרת המיזם המשותף שלהם Boxbay FZCO, שהוקם בשנת 2016.

המערכת מאפשרת אחסון ושליפה של מכולות מהרציפים ואחסון עד לגובה של אחת עשרה קומות, היא ממקסמת את השטח, מצמצמת משמעותית את זמן הטיפול, ומגבירה את היעילות האנרגטית והבטיחות, תוך הפחתת עלויות התפעול.

 

 

Boxbay FZCO ו- PNC (Pusan Newport Corporation) שחברת DP World מחזיקה ב-66% ממניותיה, חתמו ב-8 במרץ על הסכם לעבודות התכנון וההנדסה הראשוניות של האתר במסוף Pusan.

 

נציין שטיפול בכ- 5.3 מיליון TEU בשנת 2021, מציב את PNC כמפעילת את הטרמינל הגדול ביותר בנמל פוסאן.

 

על פי ההודעה, מערכת BOXBAY תשולב עם התשתית הקיימת של מנופי שער אוטומטיים (ARMG) ומשאיות, והיא תותקן על שטח אחסון ריק קיים.

 

מערכת האחסון האוטומטית המלאה, שתוכל לטפל בעד 350,000 תנועות בשנה, תספק גישה ישירה למכולות ותשפר את זמן הטיפול במשאיות ב-20%. DP World מתכוונת להפעיל את מערכת BOXBAY באמצעות חשמל סולארי המופק על ידי פאנלים סולאריים על גג המערכת.

 

יש לציין שהחברות DP World ו-SMS Group הספיקו כבר לשדרג את מערכת BOXBAY לאחר שמתקן פיילוט נבנה בטרמינל-4 בנמל ג'בל עלי בינואר 2021 וביצע 190,000 תנועות של מכולות בתנאי תפעול אמיתיים עד יוני 2022.

 

הסולטן אחמד בן סוליאם, יו"ר הקבוצה ומנכ"ל DP World ציין: "תכנית הפיילוט שלנו בג'בל עלי כבר הראתה את היתרונות של מערכת אחסון אוטומטית לחלוטין, בעלת אנרגיה בת קיימא. אני גאה ש-DP World הוביל את החידוש הזה שיאומץ כעת בפוסאן. הטכנולוגיה משקפת את המאמצים המתמשכים שלנו לאמץ טכנולוגיות המשפרות את זרימת הסחר ומעצימה עוד יותר את מעמדה של דובאי כמובילה עולמית בתעשיית הנמלים והלוגיסטיקה".