סמן V וריטס והמשלוח בדרך

MSC מתכוננת ליום שאחרי סיום ברית 2M

MSC מתכוננת ליום שאחרי סיום ברית 2M

חברת הספנות השוויצרית מתכננת רשת עצמאית לאחר יציאתה מהסכם שיתוף כלי השיט עם מארסק כאשר צי האניות שלה ממשיך לגדול בהתמדה. ההסכם הינו בתוקף עד סוף 2024 אולם רבים בתעשייה מאמינים כי הפיצול יתרחש בהסכמה הדדית מוקדם יותר
04.05.23 / 08:24
MSC מתכוננת ליום שאחרי סיום ברית 2M
04.05.23
MSC מתכוננת ליום שאחרי סיום ברית 2M

חברת הספנות הגדולה בעולם MSC מכינה את הרשת שלה לפעולה עצמאית לאחר יציאתה מהסכם שיתוף כלי השיט שיש לה כיום עם חברת מארסק – ברית 2M. ההסכם הינו בתוקף עד סוף 2024 אולם רבים בתעשייה מאמינים כי הפיצול יתרחש בהסכמה הדדית מוקדם יותר.  

 

מקורות בעיתונות זרה מציינים כי קיימים חילופי דברים חריפים בין שתי החברות על  אסטרטגיות ביטול הפלגות ותחרות עזה על לקוחות, לצד חילוקי דעות על מעמדם של נמלים מרכזיים ברשת של הברית.

 

חברת MSC אישרה כי מארסק היא זו שרוצה לסיים את ברית 2M. מנכ״ל MSC, סורן טופט, התראיין לאחרונה לרשת CNBC בחודש שעבר ואמר כי מארסק ״רצתה ללכת למסלול אחר״.

 

לפי אתר Veselsvalue, שווי השוק הכולל של הצי של MSC, כולל ספינות בהזמנה, מגיע לסכום מדהים של 19 מיליארד דולר. מחצית מסכום זה הינו השווי הנקי של הצי הקיים של המוביל והיתרה היא עלות ספר ההזמנות העצום שלה בהיקף של 1.7 מיליון TEU.

 

מאז אוגוסט 2020, חברת MSC רכשה יותר מ-300 אניות מכולה ״יד שנייה״ כדי להעלות את קיבולת הצי התפעולי שלה ל-4.9 מיליון TEU. במהלך תקופה זו חברת MSC אף נישלה את מארסק הדנית ממעמדה כחברת הספנות הגדולה בעולם – מעמד עליו שמרה קרוב למספר עשורים.

 

נפח צי האניות של מארסק עומד כיום על 4.2 מיליון TEU, ונציין כי שאיפות האינטגרציה של מארסק והמיקוד שלה בהזמנת אניות חדשות המונעות על ידי דלקים ירוקים בלבד, שמרה על ספר ההזמנות שלה ל-370,000 TEU בלבד.