סמן V וריטס והמשלוח בדרך

איחוד האמירויות צופה התאוששות הסחר עם סין

איחוד האמירויות צופה התאוששות הסחר עם סין

איחוד האמירויות הערביות וסין פועלות יחד כדי למצוא דרכים חדשות להתמודד עם אתגרי המגיפה העולמית וההאטה הכלכלית
07.09.20 / 18:05
איחוד האמירויות צופה התאוששות הסחר עם סין
07.09.20
איחוד האמירויות צופה התאוששות הסחר עם סין

השייח מאג'ד בן עבדאללה אל מעלא, יו"ר דירקטוריון יוזמת "שלום סין", הצהיר אתמול (יום א) כי הסחר בין איחוד האמירויות הערביות לבין סין ניצב בפני אתגרים רבים לאחר אמצעי הסגר שננקטו כדי להתמודד עם נגיף קורונה. צעדים אלה הביאו לירידה בהיקפי הסחר דווקא לאחר שבשנת 2019 נרשמה עליה ביצוא מהאמירויות. לפי אל מעלה, היצוא מחוץ למגזר הנפט של איחוד האמירויות לסין הגיע ל -2.3 מיליארד דולר לעומת 1.4 מיליארד דולר בשנת 2018. הוא הביע תקוותו כי היקף הסחר בין שתי המדינות יחזרו בקרוב לרמות שלפני המגפה, בעיקר בזכות התגברות תנועת ההובלה האווירית.

אל מעלא הוסיף כי איחוד האמירויות הערביות וסין פועלות יחד כדי למצוא דרכים חדשות להתמודד עם אתגרי המגיפה העולמית וההאטה הכלכלית. לדבריו, איחוד האמירויות הערביות היא אחת המדינות הראשונות שפתחו מחדש את העסקים והתיירות כאשר העולם מנסה להתאושש מהשפעות הנגיף על הכלכלה.

יוזמת "שלום סין" היא פלטפורמה המשפרת את יחסי הגומלין הכלכליים והתרבותיים ומעודדת את שיתוף הפעולה בהשקעות בין איחוד האמירויות הערביות לסין. לדברי אלמעלא, שתי המדינות מייצגות שותף כלכלי חשוב זו לזו, כשהפתיחות של דובאי לעולם היא גורם חשוב בהרחבת קשרי הסחר הדו צדדיים בין המדינות.