סמן V וריטס והמשלוח בדרך

מארסק: ביצועים חזקים ברבעון השני למרות משבר הקורונה

מארסק: ביצועים חזקים ברבעון השני למרות משבר הקורונה

הקבוצה מדווחת על רווח של 443 מיליון דולר לעומת 153 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. סורן סקו, מנכ״ל קבוצת א.פ מולר-מארסק: הרווחים התפעוליים שלנו השתפרו ב-25%, אנו מצויים במצב טוב מבחינה כלכלית ואסטרטגית לצאת מחוזקים מהמשבר
26.08.20 / 08:40
מארסק: ביצועים חזקים ברבעון השני למרות משבר הקורונה
26.08.20
מארסק: ביצועים חזקים ברבעון השני למרות משבר הקורונה

ברבעון השני של 2020 קבוצת א.פ מולר - מארסק שיפרה את הרווחיות בכל העסקים באמצעות יכולת פריסה זריזה, יוזמות להפחתת עלויות והתאמה לצרכי הלקוח שהשתנו. שיפור הרווחים הושג למרות הירידה החדה בהיקפים העולמיים בעקבות משבר הקורונה. הקבוצה מדווחת על רווח של 443 מיליון דולר לעומת 153 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

סורן סקו, מנכ״ל קבוצת א.פ מולר - מארסק, אמר כי ״כצפוי, הרבעון השני הושפע באופן מהותי על ידי COVID-19 והמיקוד שלנו נותר בהגנה על עובדינו מפני הנגיף, שירות לקוחותינו על ידי שמירה על רשת הספינות הגלובלית שלנו ושירותי נמל, מחסנים ורשתות הובלה יבשתיות שלנו.

״אני שמח על כך שלמרות הקשיים המשכנו את השיא שלנו בשיפור הרווחים ותזרים המזומנים. הרווחים התפעוליים שלנו השתפרו ב-25%, וסיימנו רבעון שמיני ברציפות עם שיפורים משנה לשנה, דבר שהושג הודות לביצועי עלות חזקים בכל העסקים שלנו, מחירי דלק נמוכים ותעריפי הובלה גבוהים יותר בים ורווחיות גדלה בלוגיסטיקה ושירותים. עם תוצאה חזקה ומאזן חזק אנו מצויים במצב טוב מבחינה כלכלית ואסטרטגית לצאת מחוזקים  מהמשבר״.

הרווחים לפני ריבית, מס, פחת והפחתות (EBITDA) השתפרו ל-1.7 מיליארד דולר, נתון גבוה יותר מהציפיות הראשונות ביוני שעמדו מעט מעל 1.5 מיליארד דולר. מרווח ה- EBITDA עלה מ-14.1% ברבעון השני של השנה שעברה ל-18.9% השנה.

ההכנסות ירדו ב-6.5% ל-9 מיליארד דולר, דבר שנגרם בשל ירידה של 16% בנפחים בים ב-14% בנפחי הטרמינלים. בחטיבת ההובלה הימית הנפחים הנמוכים קוזזו הודות לתפעול גמיש של האניות דבר שהוביל לעלויות נמוכות יותר, יחד עם מחירי דלק נמוכים ותעריפי הובלה גבוהים יותר. בחטיבת לוגיסטיקה ושירותים, הרווחיות עלתה באמצעות מדדי עלות, תרומה חיובית של ההובלה באוויר והאינטגרציה עם חברת Performance Team האמריקאית,  בעוד פעילות הטרמינלים והגרירה הפגינה עמידות באמצעות פיצוי על נפחים נמוכים יותר על ידי מדדי עלות.

למרות אי הוודאות שקשורה לפעילות הקבוצה במהלך השנה כולה, הקבוצה מצפה כי ה-EBIDTA לשנת 2020 כולה יהיה בין 6 ל-7 מיליארד דולר.

הקבוצה פרסמה בהודעה כי ״הגידול בביקוש העולמי למכולות עדיין צפוי להצטמצם בשנת 2020 עקב משבר הקורונה, והנפחים צפויים להשתפר בהדרגה ברבעון השלישי של 2020  עם צפי להתכווצות חד ספרתית. צמיחה אורגנית בנפחים המובלים בים ​​צפויה להיות בקנה אחד או מעט נמוכה יותר מהצמיחה הממוצעת בשוק״.

התחזית וההנחיה לשנת 2020 כפופות לחוסר וודאות משמעותי הקשור למגפת COVID-19 ואינה מתחשבת בשלב הנעילה השני המהותי. ההנחיות כפופות גם לחוסר וודאות הקשורות לתעריפי הובלה, מחירי בונקר וגורמים חיצוניים אחרים.

ההנחיות המצטברות להוצאות ההון ברוטו למעט. הרכישות (CAPEX) לשנים 2020-2021 עדיין צפויות להיות 3.0 עד 4.0 מיליארד דולר, כאשר ננקטות צעדים להפחתת CAPEX בשנת 2020. המרת מזומנים גבוהה (תזרים מזומנים מפעילות לעומת EBITDA) צפויה עדיין לשתי השנים.