סמן V וריטס והמשלוח בדרך

תעריפי ההובלה בין סין וארה״ב שוברים שיא של שנתיים

תעריפי ההובלה בין סין וארה״ב שוברים שיא של שנתיים

תעריפי ההובלה מסין לחוף המערבי עלו ב-15% מאז סוף יולי - פי שניים מזה של החוף המזרחי וההבדלים בין תעריפי ההובלה לשני החופים, שעומדים בדרך כלל על פער של 42% הצטמצמו בחצי ועומדים כיום על הבדל של 408 דולר בלבד
17.08.20 / 09:16
תעריפי ההובלה בין סין וארה״ב שוברים שיא של שנתיים
17.08.20
תעריפי ההובלה בין סין וארה״ב שוברים שיא של שנתיים

תעריפי ההובלה בין סין וארה״ב שברו השבוע שיאים ועברו את סף ה-3,000 דולר לראשונה מזה למעלה משנתיים, ואף וגדלו ב-110% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. כך על פי נתוני השוק של פלטפורמת פרייטוס (Freightos). 

היקפי השיא העונתיים ביצוא מסין הביאו את תעריפי ההובלה הימית לשיא והעלו את המחירים בנתיב סין והחוף המערבי של ארה״ב לרמה גבוהה של FBX בכל הזמנים של 3,058 דולר ל-FEU. 

ההבדל הממוצע של 1,200 דולר או 42% לתעריפי ההובלה בחוף המזרחי לנמלי החוף המערבי ירדה בחצי מאז יוני. השבוע ההבדל בין תעריפי ההובלה בין החוף המזרחי לחוך המערבי היו רק 408 דולר או 12% בלבד - שפל ה- FBX לכל הזמנים. 

תעריפי הובלה הימית בנתיב סין - ארה״ב המשיכו לעלות השבוע. תעריפי ההובלה בין סין לחוף המערבי בארה״ב הגיעו לשיא של כל הזמנים, בייחוד עם תחילת אוגוסט שמסמן עלייה מסורתית לקראת תחילת עונת השיא. 

אפילו עם הקיבולת ברמה הגבוהה ביותר מאז ינואר (אם כי אחוז הההפלגות שבוטלו עדיין גבוה בעונת השיא), הנפחים בעונת השיא המוקדמת השנה שומרים על אניות מלאות ועל רמת תעריפים גבוהה. אך למרות שהתעריפים עלו בנתיבים לשני החופים, העלייה היתה חדה יותר בסחר לחוף המערבי. 

תעריפי ההובלה לחוף המערבי עלו ב-15% מאז סוף יולי - פי שניים מזה של החוף המזרחי. הנתונים הרגילים מראים כי ההבדל בין תעריפי ההובלה לשני החופים עומד על פער של 42% לטובת החוף המזרחי היקר שכן, שכן מדובר בהפלגה ארוכה יותר, אך מאז שהנפחים חזרו לעצמם בחודש יוני האחרון הפער במחירי ההובלה הצטמצם בחצי, וכאמור, השבוע ההבדל בין התעריפים עמד על 12% בלבד, או 408 דולר - שפל ה- FBX לכל הזמנים.

בעקבות מחירי ההובלה הגבוהים, מספר משלחים נאלצים לעבור להובלה אווירית ותורמים בכך להמשל עליות המחירים בשוק המטענים האווירי. על פי נתוני השוק של  Freightos תעריפי ההובלה האווירית המשיכו לעלות זה שבוע רביעי ברציפות, וזאת לאחר ירידה עקבית מאז תחילת חודש מאי.