סמן V וריטס והמשלוח בדרך

הים האדום: נזק רב למכלית מפגיעת טיל

הים האדום: נזק רב למכלית מפגיעת טיל

החות׳ים פגעו בשישי במיכלית בבעלות בריטית שנשאה נפט רוסי. כתוצאה מהפגיעה המכלית עלתה באש במשך שעות עד לכיבוי השריפה. אניות מהצי ההודי והצרפתי סייעו לצוות המכלית
29.01.24 / 09:14
הים האדום: נזק רב למכלית מפגיעת טיל
29.01.24
הים האדום: נזק רב למכלית מפגיעת טיל

דובר החות׳ים, יחיא סריע, טוען שהם הצליחו לפגוע באמצעות טיל במיכלית בבעלות בריטית שנשאה את דגל איי מרשל בשם Marlin Luanda ושכתוצאה מכך המיכלית החלה להעלות באש. בחברת אמבריי דיווחו שהצוות דיווח על שריפה ללא נפגעים.

 

השריפה פרצה במכלית שנפגעה מטיל שנורה מכיוון דרום-מזרח לעיר עדן שבתימן, לפי חברת האבטחה הימית הבריטית אמברי. לא היו נפגעים בקרב אנשי הצוות. תוצרי הנפט שנשאה הספינה מקורם הוא ברוסיה.

 

לאחר שעות של מאמצים רבים השריפה כובתה וזאת בסיוע של אניות מקרב הקואליציה הימי שהגיעו לאזור - אניות מהצי הצרפתי ומהצי ההודי. כוח הודי שהגיע למקום לסייע במאמצי הכיבוי והחילוץ פרסם תמונות של המיכלית עולה באש (הצילומים במהלך היום), וכן צילומים של הכוח הצרפתי (התמונות בלילה).

 

מסתמן כי החות׳ים ממשיכים להצליח בשלב זה להוציא לפועל התקפות רצופות באזור חרף ההתקפות המערביות נגדם. אתמול גם דווח כי החות׳ים ערכו תרגיל צבאי גדול, שבו דימו תקיפת טנקים של צה״ל ומטרות ישראליות אחרות.