סמן V וריטס והמשלוח בדרך

גוברת הסבירות לפעילות צבאית נגד מטרות יבשתיות בתימן

גוברת הסבירות לפעילות צבאית נגד מטרות יבשתיות בתימן

אתמול קראו ממשלות ארה״ב, אוסטרליה, בחריין, בלגיה, קנדה, דנמרק, גרמניה, איטליה, יפן, הולנד, ניו זילנד, סינגפור ובריטניה לחות׳ים הפסיק את התקיפות הללו באופן מיידי. ״החות׳ים יישאו באחריות להשלכות״ נאמר בהצהרה המשותפת
07.01.24 / 10:06
גוברת הסבירות לפעילות צבאית נגד מטרות יבשתיות בתימן
07.01.24
גוברת הסבירות לפעילות צבאית נגד מטרות יבשתיות בתימן

הקואליציה מתקרבת לנקוט בפעולה צבאית נגד מטרות יבשתיות בתימן לאחר שיותר מ-20 ספינות סוחר הותקפו בשבועות האחרונים במי הים האדום.

 

נזכיר כי תקיפות החות׳ים באמצעות מל״טים וטילים כנגד אניות סוחר, בגיבוי כוח אש ומודיעין איראני, בעקבות מלחמתה של ישראל בעזה שלטו בכותרות הספנות בששת השבועות האחרונים, כאשר אחת מכל חמש ספינות בוחרת כעת להימנע ממעבר בים האדום ולהפליג בדרכים ארוכות יותר דרך דרום אפריקה. ההתקפות נמשכו למרות הגעתן של ספינות ימיות רבות ממדינות רבות לאחרונה.

 

אתמול קראו ממשלות ארה״ב, אוסטרליה, בחריין, בלגיה, קנדה, דנמרק, גרמניה, איטליה, יפן, הולנד, ניו זילנד, סינגפור ובריטניה להפסיק את התקיפות הללו באופן מיידי. ״החות׳ים יישאו באחריות להשלכות אם ימשיכו לאיים על החיים, הכלכלה העולמית וזרימה חופשית של מסחר בנתיבי המים הקריטיים של האזור. אנו נשארים מחויבים לסדר הבינלאומי המבוסס על כללים ונחושים להטיל אחריות על שחקנים מרושעים על תפיסות והתקפות בלתי חוקיות״, הזהירה ההצהרה המשותפת.

 

ארגון הספנות העולמי ה-WSC, לשכת הספנות הבינלאומית ו-BIMCO - שלושה מארגוני הספנות העולמיים הגדולים בעולם - הביעו את תודתם ל-12 המדינות על ההצהרה אתמול.

 

בהצהרה משותפת, קראו איגודי הספנות לכל האומות והארגונים הבינלאומיים להגן על יורדי הים, על הסחר בינלאומי בים האדום, ולתמוך ברווחת ״נחלת הכלל הגלובלית על ידי הפעלת כל הלחץ על התוקפים כך שהתקפות בלתי נסבלות אלו ייפסקו באופן מיידי״. 

 

חברי מועצת הביטחון של האו״ם קראו ביום רביעי לחות'ים להפסיק את התקפותיהם, שהתפשטו מעבר לים האדום לעבר המים ליד הודו.

 

בהתייחסו לישיבה הרשמית הראשונה של המועצה ב-2024, החברים דרשו גם מהחות'ים לשחרר את ה-Galaxy Leader, אניית הגלנוע שנחטפה על ידי החות׳ים ב-19 בנובמבר.

 

יוקיקאזו מיוצ'ין, נשיא ומנכ״ל K Line היפנית, אחת מחברות הספנות הגדולות בעולם, אמר בנאום לשנה החדשה לעובדי החברה כי ״הסיכונים הגיאופוליטיים הגוברים כמו מחוץ לתימן והשפעותיהם על שרשרת האספקה הפוטנציאל מסכנים את החופש והבטיחות של הניווט - שהוא הוא הבסיס לתחבורה ימית בינלאומית״.