סמן V וריטס והמשלוח בדרך

צפי כי תעריפי ההובלה ימשיכו לעלות

צפי כי תעריפי ההובלה ימשיכו לעלות

ניתוח של מדד פרייטוס מגלה כי עליית מחירי ההובלה התפשטה גם מעבר לנתיבי ההובלה של הים האדום במקביל לקיטון בקיבולת הזמינה והצפי למחסור במכולות ריקות. גם תעריפי ה״חזור״ עולים בחדות
18.01.24 / 07:33
צפי כי תעריפי ההובלה ימשיכו לעלות
18.01.24
צפי כי תעריפי ההובלה ימשיכו לעלות

אנו רואים  כי תעריפי ההובלה הימית עלו בכל נתיבי הסחר היוצאים מאסיה ככל שהתקפות החות׳ים נמשכות והסטות מסלול ההפלגה מהים האדום מגדילות את העלויות ומצמצמות את הקיבולת. העלאות תעריפים נוספות והיטלים שהוכרזו על ידי חברות הספנות ידחפו ככל הנראה את תעריפי הההובלה בים האדום מעבר לרף 6,000$/FEU בטווח הקרוב, כאשר גם תעריפי ה״חזור״ מוכפלים מאז אמצע דצמבר. 

 

תעריפי ההובלה הימית עבור משלוחים מאסיה לחוף המערבי של ארה״ב עלו אף הם בחדות, וחלק מחברות הספנות יעלו את התעריפים לרמה של 5,000$/FEU באמצע ינואר, וזאת על רקע שינוי מסוים של נפחים לחוף המערבי ועל הידוק כללי של הקיבולת והציפיות למחסור אפשרי במכולות ריקות כאשר הביקוש גדל לקראת ראש השנה הסיני. 

 

השבועות הקרובים יהיו ככל הנראה הגרועים ביותר מבחינת מחסור בקיבולת וגודש אפשרי. ככל שהביקוש יורד בסוף ינואר, יתכן ולענף הספנות יהיה זמן לשחזר את לוחות הזמנים, ועם הפוגה טיפוסית בהיקפים לאחר ראש השנה הסיני, תעריפי ההובלה עשויים להתחיל לרדת בסוף פברואר - אך אמורים להישאר גבוהים מהרגיל עד שתעבורת המכולות תחזור לתנועה מלאה דרך ים סוף.

 

התעריפים היומיים של מדד Freightos Baltic Index עבור נתיבי הסחר היוצאים מאסיה ומשתמשים בדרך כלל בתעלת סואץ ואשר כוללים היטלים הקשורים לים האדום, היו $4,234/FEU לחוף המזרחי של צפון אמריקה, עלייה של 69% מאז שהסטות החלו באמצע דצמבר. תעריפי ההובלה בין אסיה - צפון אירופה עומדים על $4,789/FEU - עלייה של 226%, והמחירים לים התיכון של $5,202/FEU גבוהים ב-116%. המחירים צפויים להמשיך לטפס בטווח הקרוב ככל שה-GRI של אמצע החודש וההיטלים הנוספים ייכנסו לתוקף. תעריפי ה״חזור״ בנתיבים אלה הוכפלו. 

 

תעריפי ההובלה בין אסיה והחוף המערבי של ארה״ב עלו ב-74% ל-2,713$/FEU גם מאז אמצע דצמבר, עם דיווחים שהמחירים יטפסו ל-5,000$/FEU בשבוע הבא מכיוון שחברות הספנות עשויות להעביר נפחים לחוף המערבי כדי למנוע עיכובים בחוף המזרחי.