סמן V וריטס והמשלוח בדרך

המובילים ללשכת הספנות: מחסור חמור בשטחי אחסנה למכולות ריקות

המובילים ללשכת הספנות: מחסור חמור בשטחי אחסנה למכולות ריקות

בן הרוש מציין בפנייתו לנשיא לשכת הספנות הישראלית כי הוא מקבל אינספור פניות מחברות ההובלה שמעידות על כך שהמחסור בשטחים עבור אחסנת מכולות ריקות הולך ומחריף. בן הרוש: לא נוכל לעבור לסדר היום במצב זה
25.02.21 / 10:31
המובילים ללשכת הספנות: מחסור חמור בשטחי אחסנה למכולות ריקות
25.02.21
המובילים ללשכת הספנות: מחסור חמור בשטחי אחסנה למכולות ריקות

גבי בן הרוש, יו״ר מועצת המובילים והמסיעים, פנה הבוקר בבהילות לד״ר יורם זבה, נשיא לשכות הספנות הישראלית בנושא החמרת המחסור בשטחי אחסנה למכולות ריקות. עותקים ממכתבו של בן הרוש הועברו לעופר מלכה,  מנכ״ל משרד התחבורה, שלמה ברימן, מנכ״ל חנ״י, מנדי זלצמן, מנכ״ל חברת נמל חיפה, שיקו ז׳אנה, מנכ״ל נמל אשדוד ולחברי הנהלת מועצת המובילים.

בן הרוש מציין בפנייתו לנשיא לשכת הספנות הישראלית כי הוא מקבל אינספור פניות מחברות ההובלה שמעידות על כך שהמחסור בשטחים עבור אחסנת מכולות ריקות הולך ומחריף. ״לא ייתכן שתישארו אדישים לכך ולא תמצאו למצב פתרון מיידי״, כותב בן הרוש לד״ר זבה.

לטענתו, כאשר סוכן האנייה שולח את הנהגים לנמל או למסופים, אלו טוענים כי אין להם מקום. מצב זה גורם לנזק כלכלי אדיר לחברות ההובלה, ופוגע בהספק היומי של החברות. ״לא יעלה על הדעת שחברות הספנות וסוכני האניות לא ידאגו למקום אחסון עבור המכולות המיובאות. לא נוכל לעבור לסדר היום במצב זה, לא כך מתנהל מסחר ברמה בינלאומית״, כותב בן הרוש בפנייתו לנשיא לשכת הספנות.

בן הרוש מציין כי ״כבר פעלתי בעבר מול משרד התחבורה וחנ״י ובהתערבות שר התחבורה, קיבלנו 30 דונם בחיפה ו-30 דונם לשטחי אחסנה, אך הם נסגרו. הפתרון שאני מציע במיידי הוא פינוי עשרות אלפי רכבים מיובאים שתופסים שטחי תפעול ואחסנה בנמלים על חשבון היצוא והיבוא של מדינת ישראל. בנוסף, עליכם לפתור את הבעיה באופן רוחבי מול משרד התחבורה וחנ״י למציאת שטחי אחסנה נוספים״.

בן הרוש מצהיר עוד כי בכוונת חברות ההובלה לחייב את חברות הספנות על שעות ההמתנה המיותרות ועל כך שהן נאלצות לשלם עבור אחסנה במקומות חלופיים. הוא מזכיר כי ישנם בעלי משאיות שאין להם פתרון והם נתקעים עם מכולה ריקה ולא יכולים להמשיך את יום העבודה ולהתפנות לעבודות נוספות.

בן הרוש מסכם ושואל: ״לאור העובדה שבספטמבר אמורים להיפתח הנמלים החדשים - כיצד אתם מצפים לגידול בסחר כאשר לא נותר מקום אחסנה למכולות הריקות וחברות ההובלה נשארות תקועות עם מאות מכולות כאלה ביום?״.

יורם זבה, נשיא לשכת הספנות, ציין בתגובה כי ״נמסר לי כי בן הרוש ביקש להשמיד את המכתב״.