סמן V וריטס והמשלוח בדרך

המוסד הישראלי לבוררות עסקית חתם על הסכם שת״פ עם דובאי

המוסד הישראלי לבוררות עסקית חתם על הסכם שת״פ עם דובאי

במסגרת ההסכם, שני הגופים ישתפו פעולה לפתרון סכסוכים עסקיים באמצעות הליכי בוררות. כמו כן הצדדים יפעלו להגברת המודעות להליכי בבוררות, מחקר, הכשרה ושיתוף ידע
22.07.21 / 23:48
המוסד הישראלי לבוררות עסקית חתם על הסכם שת״פ עם דובאי
22.07.21
המוסד הישראלי לבוררות עסקית חתם על הסכם שת״פ עם דובאי

המוסד הישראלי לבוררות עסקית (IICA), מייסודו של איגוד לשכות המסחר, חתם לאחרונה על MOU הסכם לשיתוף פעולה עם מרכז הבוררות הבינלאומי של דובאי (DIAC), הפועל במסגרת לשכת המסחר והתעשייה של דובאי.  במסגרת ההסכם, שני המוסדות יפעלו במשותף לקידום פתרון יעיל יותר של סכסוכים בינלאומיים באמצעות בוררות.

 

ה- MOU נחתם על ידי ראשיד שהין, מנהל DIAC - מרכז הבוררות הבינלאומי של דובאי, ועו״ד מנשה כהן, נשיא IICA - המוסד הישראלי לבוררות עסקית, במהלך טקס שנערך בין שני הארגונים.

 

על פי ההסכם, הגופים יפיקו במשותף סמינרים, כנסים ותוכניות שמטרתם להעלות את המודעות בקרב הקהילה העסקית לשימוש בהליכי בוררות ופתרונות סכסוכים חלופיים אחרים בעסקאות מסחריות בינלאומיות, ובמיוחד בין עסקים באיחוד האמירויות הערביות ועסקים ישראלים. כמו כן, שני המוסדות ישתפו פעולה במחקר, תכניות פיתוח, הכשרה ושיתוף מידע בתחומי הבוררות והגישור.

 

עו״ד מנשה כהן ציין כי: ״ההסכם שנחתם עם מרכז הבוררות הבינלאומי של דובאי, כמרכז מוביל בתחומו, מביא בשורה עצומה ליחסים בין המדינות. ההסכם עונה על צרכיהם של ארגונים וגופים עסקיים אשר ביקשו כתובת מקצועית ואובייקטיבית במקרה של סכסוך עסקי ביניהם״.

 

״ההסכם מעניק בטחון, יציבות וודאות בעסקאות ובהסכמים של גופים מסחריים משתי המדינות. בנוסף, ההסכם יאפשר לקיים כנסים משותפים להעשרת הידע המקצועי והמשפטי בכל הנוגע לביצוע עסקאות בין ישראל לבין איחוד האמירויות הערביות. אנו מצפים לארח את מנהיגי DIAC והמגזר העסקי של איחוד האמירויות הערביות בישראל, ומצפים כי ההסכם שנחתם בין שני הארגונים יביא לחיזוק שיתופי הפעולה העסקיים שנרקמים בין המדינות לטובת כל הצדדים המעורבים״.

 

לדברי מר שאהין, ההסכם האסטרטגי הוא הצעד הטבעי הבא בפיתוח והרחבת הקשרים בין איחוד האמירויות לבין ישראל, שכן שתי המדינות כבר יסדו בסיס איתן עליו נבנות שותפויות חוצות גבולות. ״בוררות היא גורם מכריע ומרכזי, שמאפשר להרחיב את קשרי הסחר של דובאי עם שווקים אחרים ברחבי העולם. באמצעות שיתוף הפעולה בין הארגונים לקידום והחלפת שירותי בוררות, DIAC ו- IICA יציעו מידע ברור ומקיף יותר באשר לתהליכי בוררות ופרקטיקות, דבר המהווה צעד חשוב בבניית אמון בין שתי הקהילות העסקיות״.

 

מרכז הבוררות הבינלאומי של דובאי (DIAC), בהיותו מרכז הבוררות הגדול ביותר במזרח התיכון, מספק לקהילות עסקיות מקומיות ובינלאומיות שירותי בוררות ופשרה. DIAC הוקם בתחילה על ידי לשכת המסחר והתעשייה בדובאי בשנת 1994 כמרכז לפישור מסחרי ובוררות.

 

המוסד הישראלי לבוררות מסחרית (IICA) הוא הארגון הראשון והמוביל בישראל לבוררות ויישוב סכסוכים. המוסד הוקם לפני 32 שנה (בשנת 1989) על ידי איגוד לשכות המסחר ומאז הוא המוביל בתחום הבוררות ויישוב סכסוכים בישראל. IICA הוא המוסד הציבורי היחיד בישראל בתחום הבוררות.