סמן V וריטס והמשלוח בדרך

המשק חוזר לפעילות

המשק חוזר לפעילות

עם פתיחת המשק, אנו בקבוצת וריטס רואים התעוררות בכל הענפים, המשק מתחיל לחזור לעצמו זאת לאור הצלחה בלתי רגילה של החיסונים. עברנו בשנה האחרונה אתגרים רבים של זעזועים תעסוקתיים, בריאותיים,
18.03.21 / 17:29
המשק חוזר לפעילות
18.03.21
המשק חוזר לפעילות

עם פתיחת המשק, אנו בקבוצת וריטס רואים התעוררות בכל הענפים, המשק מתחיל לחזור לעצמו זאת לאור הצלחה בלתי רגילה של החיסונים.

עברנו בשנה האחרונה אתגרים רבים של זעזועים תעסוקתיים, בריאותיים, זה הזמן להישאר חיוביים ולהעניק כלים להצלחה לפרט לארגון ולמשק, למסלול של צמיחה.

מדד פברואר קפץ ל-0.3% מעבר לתחזית של 0.1% , האם האינפלציה מתקרבת?התחזית האופטימית לשנת 2021 שהגירעון יעמוד על 8.8% מהתוצר, לגבי הצמיחה לשנת 2021, צפי האוצר גם היא אופטימית מאוד שתעמוד על 4.9% .

לממשלה החדשה עומדים אתגרים רבים והגדול ביניהם שיקום הכלכלה והורדה מידית של האבטלה .

לצורך כך יש לקבל החלטות מהירות לצמיחת המשק, יש להשקיע בתשתיות ענק, בתחבורה, הורדת חסמי סחר, הורדת הנטל הבירוקרטי, מסלול ירוק ליזמות ועסקים, תכנית זו שתובל ע"י המגזר הפרטי, תיצור מקומות עבודה חדשים ותחזיר אותנו לנתוני האבטלה שהיו לפני הקורונה.

מחירי ההובלה הימית הגיעו לשיאים שלא ידענו בעבר, הביקוש הרב בנתיב הסחר הטרנס-אטלנטי דחף את שיעורי ההובלה הימית ב-20% מאז סוף ינואר.

היבוא מתורכיה נעצר בגלל חוסר במכולות,  מחירי ההובלה כתוצאה מכך הכפילו את עצמם, 3000 מכולות שהובלו מהמזרח לארץ, נתקעו בנמל פיראוס במשך חודשיים ורק בימים אלו המכולות מובלות לארץ.

העיכובים בנמל סינגפור נמשכים עם עומסים שגורמים להכפלה של זמני טעינה וצפיפות, כתוצאה של גל חסר תקדים בביקוש, מול מחסור במכולות ריקות, צוואר בקבוק שגורם לעיכובים נוספים במרבית נמלי הים ברחבי העולם.

בחודש האחרון חלה התמתנות קלה במחירים, לא כפי שצפינו, כנראה שהפחתה משמעותית למחירים שהורגלנו ייקח זמן רב.  חברות הספנות רוכשות וחוכרות אוניות ענק למרות קפיצת המחיר וזאת לתת מענה לביקוש הגדול להובלות.

צוות ההנהלה והעובדים מאחלים לכל לקוחות וספקי החברה חג פסח שמח

לחץ לקישור :חדשות וריטס 

 

משה יחזקאל CPLM / יו"ר 

moshey@veritas.co.il