סמן V וריטס והמשלוח בדרך

הסכם תעופה היסטורי בין ישראל לירדן

הסכם תעופה היסטורי בין ישראל לירדן

ההסכם מאפשר טיסות חוצות במרחב האווירי של שתי המדינות ויקצר משמעותית את זמני הטיסה למדינות המפרץ, אסיה והמזרח הרחוק, ויביא לחיסכון בדלק ולהפחתת פליטת המזהמים
13.10.20 / 08:52
הסכם תעופה היסטורי בין ישראל לירדן
13.10.20
הסכם תעופה היסטורי בין ישראל לירדן

ישראל וירדן חתמו היום על הסכם היסטורי, המאפשר לראשונה טיסות חצייה מעל המרחב האווירי של שתי המדינות. ההסכם יקצר משמעותית את זמני הטיסה בין מדינות המפרץ, אסיה והמזרח הרחוק לאירופה ולצפון אמריקה, יביא לחיסכון ניכר בדלק, יפחית את פליטת המזהמים ויתרום לאיכות הסביבה.

על ההסכם חתומות רשויות התעופה האזרחיות ורשות שדות התעופה בישראל ובירדן. זהו סיומו המוצלח של מו״מ שהחל כבר לפני מספר שנים, אך הואץ והושלם רק לאחר חתימת הסכם השלום עם איחוד האמירות וקבלת האישור ההיסטורי לטיסות מישראל בשמי סעודיה.

פתיחת המרחב האווירי של ישראל וירדן לטיסות חוצות היא מימוש חזונה של שרת התחבורה לשמש גשר לשלום כלכלי אזורי. כבר בעתיד הקרוב יוכלו טיסות של חברות התעופה של איחוד האמירויות ובחריין, כמו גם של שאר העולם, לטוס מעל ישראל ליעדים באירופה ובצפון אמריקה ובחזרה.

חתימת ההסכם התאפשרה הודות לשיתוף פעולה יוצא דופן ותיאום עם הארגון האירופי לתעבורה אווירית EUROCONTROL וגורמי התעופה הרלוונטיים בישראל.

שרת התחבורה תא״ל (במיל׳) מירי רגב אמרה כי ״שוב אנו פורצים גבולות חדשים, והפעם באוויר. בזכות ההסכם, מדינת ישראל משתלבת יותר ויותר במרחב. אנו פותחים דרכים חדשות לשיתוף פעולה תחבורתי, כלכלי ומדיני עם מדינות החולקות איתנו גבולות ואינטרסים דומים ושותפות לחזון השלום האזורי. אני מקווה כי בקרוב נוכל לבשר על התפתחויות נוספות״.