סמן V וריטס והמשלוח בדרך

הספנות מפנה עורף לרוסיה

הספנות מפנה עורף לרוסיה

שורה של חברות ספנות מובילות - למעט COSCO הסינית - השעו את האופציה לקבל הזמנת משלוחים לרוסיה בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה בשבוע שעבר. הבנקים הגדולים בסינגפור הגבילו השבוע מימון סחר עבור חומרי גלם רוסיים
02.03.22 / 15:47
הספנות מפנה עורף לרוסיה
02.03.22
הספנות מפנה עורף לרוסיה

שורה של חברות ספנות מובילות - למעט COSCO הסינית - השעו את האופציה לקבל הזמנת משלוחים לרוסיה בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה בשבוע שעבר. בין החברות נציין את מארסק, האפאג לויד, רשת ONE, חברת CMA CGM ועוד. 

 

 

לארס ג׳נסן, מנ״כל חברת הייעוץ הימית ׳וספוצ׳י מריטיים׳, כתב בעקבות ההודעות של מארסק, האפאג לויד ורשת ONE כי יפסיקו לפקוד את רוסיה כך: זוהי בעצם דרך להפחית סיכונים בשרשרת האספקה ​​הרחבה יותר. השירותים לרוסיה עדיין פועלים, אבל אם הם יופסקו פתאום, כל המכולות שכבר נמצאות על כלי השיט ייתקעו במוקדים הגדולים באירופה ויחריפו את בעיית הגודש״.

 

חברות מתחום המטען הכללי בהן Klaveness, Lauritzen Bulkers ו-Norden, הצהירו בפומבי כי יפסיקו לפקוד את רוסיה, כמו גם מספר חברות מכליות, שכולן מתמודדות עם עלויות ביטוח עצומות בנוסף למכשולים פיננסיים ורגולטוריים רבים שמקשים עליהן להגיע לרוסיה  לאחר שמוסקבה נפגעה על ידי סנקציות רבות לאחרונה.

 

חברת הבינה המלאכותית הישראלית Windward עדכנה לאחרונה כי ״מתוך כ-44,000 אניות מכולה ומכליות  שפעלו בעולם בשנתיים האחרונות, כ-2,000 נמצאות בבעלות חברות הרשומות ברוסיה. משמעות הדבר היא שכל בעל אנייה, חברת ספנות, סוחר או בנק שעובדים עם חברות רוסיות חשופים יותר לסיכון מכיוון שהם יכולים לעבור ל׳רשימה שחורה׳ בכל רגע״.

 

ווינדוורד הזהירה כי ״עם חוסר הוודאות הזה, כל העסקאות העתידיות, הכוללות ישויות וכלי שיט רוסיים, נמצאות בסיכון של ביטול או משא ומתן מחדש״.

 

גם קנדה הצטרפה לבריטניה בהחלטה לסגור את נמליה לאניות בבעלות רוסית בתגובה לפלישה של מוסקבה לאוקראינה. כך הודיע שר התחבורה עומר אלגברה אתמול (יום שלישי). פוליטיקאים של האיחוד האירופי צפויים לדון בקרוב בחקיקה דומה.

 

הבנקים הגדולים בסינגפור הגבילו השבוע מימון סחר עבור חומרי גלם רוסיים. המגבלות כוללות הפסקת הנפקת מכתבי אשראי בדולר ארה״ב עבור עסקאות הכוללות סחורות רוסיות, לרבות נפט וגז טבעי נוזלי.

 

המדינה החשובה היחידה שמדגישה כלפי חוץ כי ׳עסקים כרגיל׳ עם רוסיה היא סין. משרד החוץ הסיני חזר והדגיש היום כי בייג׳ין ומוסקבה ימשיכו לבצע שיתוף פעולה סחר קבוע, כאשר סין הדגישה כי היא מתנגדת בתוקף לכל סנקציות חד-צדדיות בלתי חוקיות.