סמן V וריטס והמשלוח בדרך

התאחדות התעשיינים: הסכם MOU עם הסוכנות לפיתוח השקעות בדובאי

התאחדות התעשיינים: הסכם MOU עם הסוכנות לפיתוח השקעות בדובאי

הסוכנות לפיתוח השקעות בדובאי FDI דובאי חתמה על הסכם עם התאחדות התעשיינים בישראל לקידום שיתופי פעולה והזדמנויות עסקיות. הצפי הוא המסחר בין ישראל לאיחוד יעמוד על 14 מיליארד דירהם בשנים הקרובות
26.04.21 / 16:31
התאחדות התעשיינים: הסכם MOU עם הסוכנות לפיתוח השקעות בדובאי
26.04.21
התאחדות התעשיינים: הסכם MOU עם הסוכנות לפיתוח השקעות בדובאי

הסוכנות לפיתוח השקעות בדובאי (FDI דובאי) חתמה על הסכם עם התאחדות התעשיינים בישראל לקידום שיתופי פעולה והזדמנויות עסקיות חוצות גבולות. זאת בעקבות הסכם אברהם ההיסטורי שנחתם בין איחוד האמירויות הערביות לישראל, אשר קידם שותפות ארוכה ויציבה בין מגזרים.

הסכם ה- MOU בין FDI דובאי והתאחדות התעשיינים, צפוי לסייע בחיזוק ההשקעות והקשרים העסקיים בין דובאי לישראל, וליצור מערכת אשר תתמוך בקשרים עסקיים פוטנציאליים עתידיים בין שתי המדינות.

 ההסכם גם מניח את היסודות ליוזמות הכוללות שיתוף פעולה הדדי ויצירת הזדמנויות השקעה וסחר על ידי החלפת מידע רלוונטי. ההסכם כולל פנייה ומשיכה של חברות לדובאי וישראל, אירוח אירועים משותפים ותמיכה בביקורים של נציגי הממשלה והתעשייה מדובאי בישראל ושל ישראלים בדובאי.

כמו כן, FDI דובאי כבר ארגנה וערכה סדרת סמינרים מקוונים של השקעות המיועדים ספציפית לתעשייה, עם משקיעים ישראלים פוטנציאליים בתחומי הבריאות, הטכנולוגיה, המזון והעסקים החקלאיים, בכדי לבחון את אפשרויות ההשקעה העצומות והשותפויות שמציעה דובאי במגזרים אלו. פעילויות מסוג זה צפויים להתקיים גם בשנת 2021.

דובאי בשנים האחרונות מיצבה את עצמה כעיר העתיד, שער יעיל לשווקים המתפתחים באזור, וכמרכז גלובלי למסחר והשקעות, ובאיחוד האמירויות חוזים כי המסחר בין ישראל לאיחוד יעמוד על 14 מיליארד דירהם ב- 3-5 השנים הקרובות. כמו כן, בחודשים שאחרי חתימת הסכם השלום, בין ספטמבר 2020 לינואר 2021, נחתמו הסכמים מסחריים בין שתי המדינות בהיקף של מיליארד דירהם.

מנכ״ל FDI דובאי, פאהד אל גרגאווי, אמר בעת החתימה על ה- MOU כי ״סיפור ההצלחה המתהווה בין ישראל לדובאי, נוצר מתוך רצון כן ועז מצד שתי המדינות להרחיב את היחסים, ואנו נעזור זה לזה לזהות הזדמנויות שבהן הקהילות העסקיות בשתי הכלכלות יוכלו להפיק תועלת״.

ד״ר רון תומר, נשיא התאחדות התעשיינים בישראל, מסר כי: ״הסכם השלום בין שתי המדינות, יצר הזדמנות יוצאת דופן לפיתוח הקשרים של מדינת ישראל עם מדינות האזור. המנהיגים שלנו סללו את הדרך ועכשיו עלינו - המנהיגים העסקיים - לוודא ששתי הקהילות ילכו בדרך זו ויגיעו לתוצאות הדדיות, פוריות ומועילות. לאחרונה ביקרתי באיחוד האמירויות ופגשתי אנשים נפלאים, שמתעניינים ומאמינים בשותפות אמיתית. זו גם המטרה האישית שלי, ומטרת ההסכם, עליו אני נרגש לחתום - ליצור שותפות ארוכת טווח בין שתי המדינות, שתסייע בפיתוח המסחר והכלכלה באזור. ישראל יכולה לשמש כשער החדש של מדינות המפרץ למערב, ואיחוד האמירויות יכולה לשמש כשער החדש של ישראל למדינות המפרץ ואסיה, ויחדיו נקדם את חזון השלום, האחווה ושיתוף הפעולה״.

אל גרגאווי אמר: ״כעיר חכמה, דובאי הנה בחזית הפיתוח של יוזמות אסטרטגיות וחדשנות בין מגזרים, והדבר משפר את המוכנות של האמירות לענות על צרכי המשקיעים ולהבטיח תזרימי השקעה. דובאי ממשיכה ליהנות ממוניטין עולמי בהיותה כלכלה מגוונת, יציבה ובטוחה, המטפחת חדשנות, ונותרת מוכנה לעתיד כעניין של מדיניות״.

התשתיות החכמות של דובאי מחברות כיום עסקים לשוק עצום של 2.4 מיליארד צרכנים במזרח התיכון, אפריקה, תת היבשת ההודית וחבר המדינות. דובאי מנצלת מספר יתרונות אסטרטגיים כדי לספק מצוינות- כגון נמל המכולות התשיעי בגודלו בעולם, אחת מחברות התעופה הגדולות בעולם המקשרת למעל מ- 150 יעדים, ורשת תחבורה והפצה מודרנית. החזון העתידני והמוכנות של דובאי מיקמו אותה כאחד הצמתים הכלכליים החשובים בעולם, שם מטפחים עושר וכישרון.

כאחת הכלכלות הידידותיות ביותר לעסקים בעולם ויעד השקעה מועדף על הון זר, דובאי ואיחוד האמירויות מובילות את אזור MENA בדירוג הקלות לעשות עסקים של הבנק העולמי. המדינה מדורגת במקום ה -16 בעולם בין 190 מדינות. ישראל שיפרה את הדירוג העולמי שלה מהמקום ה -54 בשנת 2017 לדרגה הנוכחית במקום ה -35.