סמן V וריטס והמשלוח בדרך

איגוד DCSA: חיסכון של 4 מיליארד דולר בשנה עם מעבר לשטרי מטען אלקטרוניים

איגוד DCSA: חיסכון של 4 מיליארד דולר בשנה עם מעבר לשטרי מטען אלקטרוניים

קשיים בהעברת מסמכי נייר ברחבי העולם עם הופעת מגיפת Covid-19 בשנה שעברה מתחילים סוף סוף לגרום לשינוי בתעשייה ולהגביר את קצב אימוץ הטכנולוגיה. בכיר בחברת MSC: במהירות שאנחנו רוצים לעשות עסקים היום. זה צריך להשתנות
04.04.21 / 16:55
איגוד DCSA: חיסכון של 4 מיליארד דולר בשנה עם מעבר לשטרי מטען אלקטרוניים
04.04.21
איגוד DCSA: חיסכון של 4 מיליארד דולר בשנה עם מעבר לשטרי מטען אלקטרוניים

תעשיית הספנות תוכל לחסוך 4 מיליארד דולר מדי שנה במהלך עשר השנים הבאות אם 50% מהמשלחים יאמצו את השימוש בשטרי מטען אלקטרוניים (eBill of Lading).

למרות חיסכון משמעותי בעלויות זה שהוערכה על ידי איגוד DCSA (Digital Container Shipping Association), אימוץ השימוש בשטר מטען האלקטרוני נותר בחיתוליו, למרות העובדה שהרעיון קיים כבר 30 שנה. יחד עם זאת, קשיים בהעברת מסמכי נייר ברחבי העולם עם הופעת מגיפת Covid-19 בשנה שעברה מתחילים סוף סוף לגרום לשינוי בתעשייה ולהגביר את קצב אימוץ הטכנולוגיה.

אנדרה שמחה, מנהל מחלקת דיגיטל ומידע הגלובלי בחברת MSC ציין כי: ״המגיפה הביאה דחיפות להתפתחות הדיגיטלית כמו שטר המטען מכיוון שלא ניתן היה לשחרר את המטען מהנמלים מכיוון שנייר היה תקוע אי שם בגלל עיכובים בהובלה אווירית. עם המצב העולמי זה האיץ את הצורך להפוך את המסמכים הללו למסמכים דיגיטליים״.

למרות זאת האימוץ עדיין בשלבים המוקדמים ו- MSC החלה לבצע תכניות פיילוט עם מספר לקוחות בשנה שעברה, כולל D-Well ו- British Steel.

מר שמחה הוסיף כי ״אם מסתכלים על העלויות הכוללות, ההערכה היא ששטר אלקטרוני חסכוני בערך פי שלושה מאשר שטר מטען מסורתי״.

אך למרות יתרונות העלות הברורים כמו גם הסביבתיים מכך שאין מסמכים שיש להעביר  באמצעות הובלה אווירית, הרשויות והבנקים במדינות מסוימות קשה יותר להשתכנע ולבצע את המעבר. ״אנו מקדמים זאת בפני הרשויות הרגולטוריות והבנקים שהצדדים הם קצת יותר זהירים בקשר לזה״, אמר שמחה.

לדבריו, האימוץ יצטרך להיות מהיר למדי. ״אני רואה את זה קורה מהר יחסית, ולכן אני חושב שבשנתיים הקרובות זה צריך להשתנות לחלוטין, או שנצטרך למצוא דרך אחרת. במהירות שאנחנו רוצים לעשות עסקים היום. זה צריך להשתנות״.