סמן V וריטס והמשלוח בדרך

אל על: סוכם על מתווה חליפי להלוואה בערבות מדינה

אל על: סוכם על מתווה חליפי להלוואה בערבות מדינה

המתווה כולל שני מרכיבי יסוד: תשלום מראש בעד אספקת כרטיסי טיסה של כוח האדם במערך אבטחת התעופה בהיקף 210 מיליון דולר ומימוש תוכנית התייעלות בכל שנה משנות ההסכם. ההסכם מהווה מרכיב חיוני בהשבת הכספים ללקוחות ולספקים
04.04.21 / 16:58
אל על: סוכם על מתווה חליפי להלוואה בערבות מדינה
04.04.21
אל על: סוכם על מתווה חליפי להלוואה בערבות מדינה

מדינת ישראל מתגייסת לסיוע לחברות התעופה וזאת כחלק ממהלך הדרגתי של פתיחת השמיים והצפי לפתיחת נמל התעופה בו גוריון.

במסגרת זו תכלול תוכנית הסיוע מספר מרכיבים:

תשלום בגין אספקת כרטיסי טיסה לכוח האדם במערך אבטחת התעופה בסך של 210 מיליון דולר כנגד התחייבות של על אל וסאן דור להטסת המערך  למשך 20 שנה מיום חתימת ההסכם.

תוכנית התייעלות כתנאי להעמדת מתווה הסיוע כאמור, החברה מתחייבת ליישם את התוכנית ההתייעלות בכלל זה יישום מלא של ההסכמים הקיבוצים שנחתמו יחד עם עובדי החברה וזאת למשך כל תקופת ההסכמים עם עובדי החברה כאמור.

הזרמת הון בנוסף, החברה מתחייבת לבצע הנפקה בסך של 105 מיליון דולר, כאשר 43 מיליון דולר לפחות מתוכם, יזרים בעל השליטה. וזאת לא יאוחר מסוף חודש יולי 2021.

הסכם זה כפוף לאישור הממשלה ואישור דירקטוריון אל על. במידה ואל על תפר אי אילו מהתנאים האמורים לעיל ותנאים נוספים ביחס לשירות האמור לעיל, הסכום שהתקבל  יועמד לפירעון מיידי לטובת המדינה.

אל על תוסיף לבצע משימות לאומיות ומסחריות ככל שיידרש ובימים אלה החברה נערכת לחזרה הדרגתית לפעילות טיסתית בהתאם למתווה שיאושר על ידי המדינה.